Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az olasz Fiat SpA autóipari cég nem terjeszt az igazgatótanács elé fuzionálásra vonatkozó javaslatot egy versenytárssal – olvasható az olasz cég pénteki közleményében, azután, hogy lapértesülések jelentek meg a Fiat és a francia PSA/Peugeot-Citroen fuzionálási szándékáról.
A Fiat-csoport egyik elragadó terméke. Csak ne olyan gyorsan © Ferrari |
Az il Sole 24 Ore című olasz lap pénteki számában írt arról, hogy az egyesülésre vonatkozó tervet a Fiat az olasz Mediobanca SpA kereskedelmi bank közreműködésével dolgozta ki.
A Fiat a Peugeot-Citroen nevének említése nélkül ír arról, hogy nem tervez fúziót "az autóipari szektor más cégeivel". A PSA szóvivője pedig azt közölte, hogy piaci híresztelésekre nem reagálnak, illetve, hogy most a vezetés fő célja most a válságkezelés.
Az Il Sole 24 Ore szerint a Fiat vezetője, Sergio Marchionne most azt mérlegeli, hogy a fuzionálási tervet, amit a Mediobanca és egy stratégiai tanácsadó segítségével dolgoztak ki, mikor terjessze a Fiat igazgatótanácsa elé. A lap azt is tudni vélte, hogy a francia pénzügyi körökben Eiffel-nek nevezett terv értelmében Sergio Marchionne lenne az egyesült vállalat vezetője, a cég központja pedig Párizsban lenne.
Az elmúlt évtizedekben a Fiat és a Peugeot-Citroen, amely a Volkswagen után Európa második legnagyobb autóipari cége, többször is kereste egymással a kapcsolatot. Igaz, a Fiat más irányban is tájékozódik, a mostani válság idején megsokszorozta partnerkereső erőfeszítéseit. Az olasz cég januárban előzetes megállapodás kötött stratégiai partneri kapcsolat létesítéséről a Chryslerrel, ennek értelmében átvenné a bajokkal küszködő amerikai cég 35 százalékát, a technológiai ismeretek átadásának fejében.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A rapper a csúcson akarja abbahagyni.