Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Százötvenmillió forintra bírságolta a L'Oréal Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal, megtévesztésre alkalmas reklámjai miatt - jelenti a HavariaPress. A versenyhatóság szerint ugyanis a kozmetikai világcég egyes termékeiről, illetve azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé.
A GVH eljárásában a L'Oréal termékeire vonatkozó, 2007. első felében közreadott fogyasztói tájékoztatásokat vizsgálta. Azt állapította meg, hogy e tájékoztatások jelentős része alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére.
A L'Oréal ugyanis a reklámjai többségében kategorikus, feltétel nélkül minden fogyasztónak szóló ígéreteket fogalmazott meg a termékeiről, azt sugallva, hogy az ígért eredmény bármely fogyasztó esetében biztonsággal elvárható. Ha egy vállalkozás kategorikus állítást fogalmaz meg, akkor megfelelő vizsgálatokkal kell tudnia bizonyítani az állítás valóságtartalmát. Az erre vonatkozó szabályokat azonban a L'Oréal Kft. a versenyhatóság szerint több reklámjával is megszegte, ezért a vállalkozásra 150 millió forint bírságot szabtak ki.
Súlyosító körülményként értékelték, hogy az elmarasztalt vállalkozás a piac jelentős szereplője, és több termékét hirdette megtévesztő módon, ráadásul igen intenzív reklámtevékenységgel. Enyhítő körülmény volt, hogy a cég egyes jogsértőnek minősülő kijelentéseit még az eljárás lezárulta előtt önként módosította.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.