Egyre kevesebben repülnek üzleti útra

Egyre kevesebben repülnek üzleti útra, főként hosszú távra: a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) csütörtökön ismertetett adatai szerint februárban 21 százalékkal volt kevesebb utas a business osztályon, mint egy évvel korábban. Ennek oka az IATA megállapítása szerint, hogy az üzletemberek inkább csak rövidebb távolságra repülnek.

  • MTI MTI
Egyre kevesebben repülnek üzleti útra

Az IATA számításai szerint a prémium szegmensben 30 százalékkal estek vissza a bevételek februárban az érdeklődés hiánya, illetve az árverseny éleződése miatt, pedig a cégek haszna elsősorban ebből és nem a turistaosztályra eladott jegyekből származik.

Az adat egyszersmind jelzi, milyen bajban vannak a légitársaságok, amelyekre újabb nehéz esztendő vár a prémium utasok elvesztése miatt. A legtöbb betöltetlen hely a Közép-Amerikán belüli, az afrikai és távol-keleti országok közötti, valamint a csendes-óceáni térségben közlekedő járatokon van.

Az IATA becslése szerint az idén 2,5 milliárd dollár körüli veszteség várható a repülésben a tavalyi 8 milliárdos hiányt követően.

Az IATA 230 légitársaságot tömörít, vagyis a fapados járatokat üzemeltető társaságokat nem számítva a globális légiipar szereplőinek 93 százalékát képviseli.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.