szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarok közel kétharmada áram- és gázfogyasztását csökkentette az elmúlt egy évben, másodsorban pedig a ruházkodáson spórol – derül ki a Nielsen piackutató vállalt legfrissebb felméréséből.

A Nielsen 50 országban végezte felmérését, több mint 26 ezer fogyasztó online megkérdezésével. A cél annak feltárása volt, hogy a tavalyi hasonló időszakhoz képest hogyan takarékoskodnak a világ fogyasztói.

A felmérés eredményeiből kiderül, hogy Magyarországon az energia, ruházkodás és olcsóbb élelmiszer vásárlása után a válaszadók mintegy fele nevezte meg kiadásai csökkentésének azt a lehetőségét, hogy elhalasztotta telekommunikációs eszközeinek újabbra cserélését, kevesebbet adott ki otthonán kívüli szórakozásra és csökkentette telefonköltségeit.

Háztartása és létfenntartása költségeinek kifizetése után a megkérdezett magyarok 22 százalékának nem marad szabadon elkölthető pénze, ez pedig magasabb a 18 százalékos európai, és a 13 százalékos globális átlagnál. Európában csak Portugáliában és Nagy-Britanniában mondták többen, hogy nem marad pénzük: a válaszadók 27, illetve 24 százaléka.

Maradék pénzüket a magyarok legnagyobb arányban, 41 százalékuk hiteleik, kölcsöneik visszafizetésére fordítják. Ez Európában a legmagasabb mutató. A magyarok 27 százaléka lakásuk felújítására, szépítésére, 25 százaléka nyaralásra fordítja, 24 százalékuk pedig félreteszi megmaradt pénzét.

Európában, huszonegy ország átlagában, a létfenntartás költségei után maradó pénz elköltésére vonatkozó kérdésre legtöbben, a megkérdezettek 36 százaléka azt válaszolta, hogy félreteszi. Nyaralásra az európaiak 33 százaléka költi megmaradt pénzét, új ruhára és az otthonon kívüli szórakozásra 29-29 százaléka, kölcsönök törlesztése pedig 26 százaléka.

A felmérésből az is kiderül, hogy a gazdasági helyzet javulása után a magyar válaszadók 56 százaléka továbbra is spórolni kíván az energiával, 38 százalék pedig telefonköltségeit csökkentené.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Nielsen: a fogyasztói közhangulat tovább romlott

A gazdasági közérzetnek viszonylag jó lázmérője a fogyasztói közhangulat, így nem meglepő, hogy a magyarországi fogyasztói közhangulat további gyors romlásáról számolt be a Nielsen piackutató cég.

MTI Gazdaság

Kopint-Tárki: a háztartások fogyasztása idén 5 százalékkal lesz kevesebb

Az idei új GDP előrejelzését a decemberi 1,3 százalékos, a februári 3,3 százalékos visszaesés után 4-5 százalékra rontotta a Kopint-Tárki Zrt., miközben inflációs prognózisát 3,7 százalékra emelte a februári 3,2 százalékról – jelentette be Palócz Éva vezérigazgató a pénteki tájékoztatón.