szerző:
MTI

A Nielsen piackutató vállalat fogyasztói bizalmi indexe májusban 40 ponton állt, ami megegyezik az áprilisi szinttel, a márciusinál pedig 3 ponttal magasabb – közölte a cég.

A mutató a 18-59 éves lakosság véleményét összegzi a munkalehetőségekről, személyes anyagi helyzetről és vásárlási kedvről. Az index számításához a Nielsen munkatársai minden hónapban 800 embert kérdeznek meg személyesen. A minta több szempontból reprezentálja a 18-59 éves magyar lakosságot, egyebek közt nem, életkor, jövedelem és iskolai végzettség szerint – olvasható a közleményben.

A megkérdezettek 11 százaléka vélekedett úgy, hogy a mostani időszak – az árakat és a személyes anyagi helyzetet figyelembe véve – alkalmas a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. Ezzel szemben 40 százalék rossznak tartotta a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak.

Az elkövetkező tizenkét hónapban a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó a személyes anyagi helyzete, rosszal számol 46, nem túl jóval pedig 44 százalék. Ugyanerre az időszakra a munkalehetőségeket mindössze 4 százalék ítélte jónak. Rossznak vélte a kilátásokat 62, nem túl jónak pedig 33 százalék.

A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga, s szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb, egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők mutatója. A havi 30 ezer forintnál kisebb, egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél az index 23 ponton állt májusban.

A Nielsen azt is felméri havonta, hogy az emberek mely napi fogyasztási cikkekből vesznek kevesebbet, mint három hónappal korábban. A májusi megkérdezés során a válaszadók legnagyobb, egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említette ebben a vonatkozásban. Az emberek legkevésbé sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlásaikat fogják vissza, ezekből a termékekből ugyanis a válaszadók csupán 10-16 százaléka vásárol kevesebbet most, mint három hónappal ezelőtt – olvasható a Nielsen közleményében.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Gazdaság

Nielsen: a fogyasztói közhangulat tovább romlott

A gazdasági közérzetnek viszonylag jó lázmérője a fogyasztói közhangulat, így nem meglepő, hogy a magyarországi fogyasztói közhangulat további gyors romlásáról számolt be a Nielsen piackutató cég.

Vádat emeltek egy vasutas ellen, aki egymással szemben indított el két vonatot

Vádat emeltek egy vasutas ellen, aki egymással szemben indított el két vonatot

Mindig inkognitó módban böngészne? Ezt tegye

Mindig inkognitó módban böngészne? Ezt tegye

Tarlós nem veszi át a képviselői mandátumát a fővárosban

Tarlós nem veszi át a képviselői mandátumát a fővárosban

Szeretettel Pozsonyból: A szlovák belpolitika sem jobb a Deákné vásznánál

Szeretettel Pozsonyból: A szlovák belpolitika sem jobb a Deákné vásznánál

Kínos plágiumügybe keveredett a kormánymédia egyik lapja

Kínos plágiumügybe keveredett a kormánymédia egyik lapja

Az ellenzék újra akarja számoltatni a szavazólapokat Győrben

Az ellenzék újra akarja számoltatni a szavazólapokat Győrben