szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Májusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban csökkent a forgalomba helyezett új gépkocsik száma Európában. A visszaesés éves szinten 4,9 százalék, közölte kedden az európai autógyártók szövetsége (ACEA).

Májusban 1,27 millió új kocsit helyeztek forgalomba. 2009 első öt hónapjában összesen 5,96 millió autót regisztráltak, ami 13,9 százalékos éves szintű visszaesés.

A kontinens keleti és nyugati fele között jelentős különbség van. A 15 nyugat-európai uniós tagországban átlagosan 2,7 százalékos volt a visszaesés, míg a közép-kelet-európai térség uniós országaiban a tavaly májusinál 26 százalékkal kevesebb új gépkocsi jelent meg az utakon.

Európa nyugati felén bő ötven százalékos visszaesést és csaknem negyven százalékos bővülést is mértek. Megfeleződött az autókereskedők forgalma Finnországban és Írországban, némileg bővült Ausztriában, Franciaországban és Görögországban, Németországban pedig főként a roncsprémiumnak köszönhetően 39,7 százalékkal több kocsi kelt el az egy évvel korábbinál.

A kontinens középső-keleti részén Szlovákia az éllovas 46,4 százalékos növekedéssel. Csehországban 20,5 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma. A lista végén Lettország áll 80,4 százalékos csökkenéssel.

Autómárkákat tekintve a francia Renault-csoporthoz tartozó Dacia forgalma bővült a legnagyobb mértékben. Az olcsónak számító román kocsikból éves szinten 99,8 százalékkal több, összesen 24 894 darab kelt el májusban. A gyártók közül a Hyundai az első 25,1 százalékos növekedéssel, ami 29 309 eladott új gépkocsit jelent. Az európai autógyártók közül a Volkswagen csoport forgalma növekedett leginkább, 3,1 százalékkal. A legnagyobb, 9,6 százalékos visszaesést az Opel/Vauxhall szenvedte el.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Szabadesés: a magyar autópiac kétharmadával zsugorodott

Májusban az év eddigi legbrutálisabb csökkenését mutatta az új személyautók és kishaszongépjárművek magyarországi piaca: az elmúlt hónapban 64,2 százalékkal kevesebb új gépkocsit, összesen 5 297 járművet vettek használatba, mint az előző év azonos időszakában – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.

hvg.hu Autó

Tarolnak a roncsok, a Golf vezet Európában

A JATO Dynamics legfrissebb adatai szerint a Volkswagen Golf visszaszerezte első helyét az autópiacon, míg a Volkswagen továbbra is birtokolja a legkedveltebb márka címet.

MTI Autó

Autópiac: a románok nálunk is nagyobb bajban vannak

Az első négy hónapban 54,9 százalékkal kevesebb autót vásároltak a román állampolgárok, mint egy évvel korábban - adta hírül a román autógyártók és -importálók szövetsége (APIA) szerdán, de a jelek szerint ez nem ártott a hazai autóiparnak.

hvg.hu Autó

Zuhanás az autópiacon: vesztesek és nyertesek

Az idei első negyedévben mintegy egyharmadával esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből.