szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Több mint 50 százalékkal, 33 668-ra esett a Magyarországon értékesített új autók száma az első öt hónapban az előző év azonos időszakához viszonyítva. Májusban éves összehasonlításban ennél is magasabb, több mint 65 százalékos volt a visszaesés: összesen 4 581 új autót adtak el - közölte legfrissebb felmérésének adatait a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég. Európában azonban már több piac is élénkült, különösen ott ahol roncsprogramot vezettek be.

Magyarországon a legnépszerűbb márka májusban is a Suzuki volt, 782 eladott gépkocsival a piac 17,07 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 66 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest. A legnépszerűbb modellnek pedig a Suzuki Splash bizonyult, 298 darab értékesítésével, amely 32 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.

A legnagyobb visszaesést a Chevrolet, a Skoda és az Opel szenvedte el, 75,8, 75,7, illetve 74,11 százalékos csökkenéssel. Piaci részesdést tekintve második helyen áll a Ford 12,7 százalékkal, harmadikon az Opel 8 százalékkal. Májusban valamennyi autómárka eladása csökkent a tavaly májusihoz képest.

A Jato felmérése szerint bár az európai eladások is visszaestek, egyes piacokon már észlelhetőek a kilábalás első jelei. A teljes európai új autó piac 13,1 százalékkal gyengébb eladási számokat produkált az év első 5 hónapjában a tavalyi év azonos időszakához képest, ezzel 2,4 százalékot javítva a múlt hónapban mért számokon. Továbbra is a Volkswagen Golf uralja a toplistát, májusban 32,1 százalékkal növelte eladásait a 2008 májusi számaihoz képest.

Suzuki Splash. Ezt vették
© Suzuki
A piackutató cég közleménye szerint a roncsprogramok hatása különösen azokban az országokban érezhető, ahol már huzamosabb ideje futnak. A német új autó eladások jelentősen, 39,7 százalékkal növekedtek 2008 májusához képest, 20,3 százalékkal pedig a múlt hónaphoz viszonyítva.

A franciáknál is látványosan beindult a piac májusban. Áprilisban még 7,1 százalékos volt a tavaly áprilishoz mért visszaesésük, májusra a mutató azonban már 11,8 százalékos pluszt mutat 2008 májusához képest.

A Jato Consult vezetője, David di Girolamo szerint azonban korai lenne jóslatokba bocsátkozni a roncsprogramok hosszú távú hatásait illetően, de a "mostani nehéz időkben, mikor az üzletág bármely reményt keltő szalmaszálba megkapaszkodik, igenis bizakodással tölt el minden pozitív elmozdulás".

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Szabadesés: a magyar autópiac kétharmadával zsugorodott

Májusban az év eddigi legbrutálisabb csökkenését mutatta az új személyautók és kishaszongépjárművek magyarországi piaca: az elmúlt hónapban 64,2 százalékkal kevesebb új gépkocsit, összesen 5 297 járművet vettek használatba, mint az előző év azonos időszakában – írta szerdai számában a Napi Gazdaság.

MTI Autó

Autópiac: a románok nálunk is nagyobb bajban vannak

Az első négy hónapban 54,9 százalékkal kevesebb autót vásároltak a román állampolgárok, mint egy évvel korábban - adta hírül a román autógyártók és -importálók szövetsége (APIA) szerdán, de a jelek szerint ez nem ártott a hazai autóiparnak.

hvg.hu Autó

Tarolnak a roncsok, a Golf vezet Európában

A JATO Dynamics legfrissebb adatai szerint a Volkswagen Golf visszaszerezte első helyét az autópiacon, míg a Volkswagen továbbra is birtokolja a legkedveltebb márka címet.

MTI Gazdaság

Európai autópiac: a Dacia a legmenőbb

Májusban már a tizenharmadik egymást követő hónapban csökkent a forgalomba helyezett új gépkocsik száma Európában. A visszaesés éves szinten 4,9 százalék, közölte kedden az európai autógyártók szövetsége (ACEA).