Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kereskedelmi korlátozások és a feszült viszony ellenére Irán csaknem kétszer annyit költött amerikai termékek behozatalára Barack Obama amerikai elnök hivatalba lépése óta, mint egy évvel korábban.
Idén január és április között 96 millió dollárt tett ki az Iránba irányuló amerikai export. 2008 azonos időszakában 51 millió dollár, 2007 első négy hónapjában 27 millió dollár értékben vásárolt amerikai termékeket Irán hivatalos amerikai gazdaságstatisztikai adatok szerint.
Idén főként szójababot, búzát és orvosi felszereléseket exportáltak amerikai cégek Iránba. Ezek a termékek nem tartoznak a Teheránnal szemben bevezetett washingtoni kereskedelmi szankciók hatálya alá. Tavalyhoz képest emelkedett a mezőgazdasági termékek aránya. Ennek oka a gyenge tavalyi termés Iránban, mondta Bill Reinsch, az amerikai Országos Külkereskedelmi Tanács (NFTC) elnöke.
Reinsch szerint a friss adatokból nemigen lehet következtetni trendekre. A több mint 300 vállalkozást tömörítő szervezet vezetője úgy látja, egyre több amerikai cég érdeklődik a perzsa állam iránt, de az Obama-kormányzat párbeszédre törekvő új politikájának meghirdetése óta nem történtek az üzleti lehetőségeket bővítő szakpolitikai változások.
Washington az iráni katonai erő és az ipar – elsősorban az olajipar – fejlesztését szolgáló berendezések, technológiák és tőke exportját tiltja. A létfenntartáshoz szükséges termékek – például gabona és orvosi felszerelések – kivitelét engedélyezi, amivel jelezni kívánja, hogy nem a lakosságot szándékozik büntetni a teheráni vezetés politikája miatt. Az amerikai törvényhozásban és szakértői körökben régóta vita zajlik arról, hogy mennyire hatékonyak a kereskedelmi szankciók.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?