Németország: infláció le, fogyasztói bizalom fel

A német fogyasztói bizalomnak jót tett a mostanában szerény ütemű infláció az országban: a GfK piackutató intézet kedden Nürnbergben közzétett fogyasztói hangulati indexének júliusi értéke 2,9 pont lett a június hónap 2,6 pontja után.

  • MTI MTI
Németország: infláció le, fogyasztói bizalom fel

Örvendetes, hogy két egymást követő hónapban nőtt az index – hangsúlyozzák a sajtójelentések. Az elemzők nem számítottak javulásra júliusban.

A német gazdaság helyzetének stabilizálódását dédelgető remények jót tettek a hangulatindexnek – értékelte a GfK a júliusi adatot. A cég szakértői megjegyezték: kérdés, miként hat majd a mutatóra a munkanélküliség további növekedése a recesszió miatt.

A GfK által számolt több mutató azonban negatív előjelű, még ha javult is az értékük. A jövedelmek változásával kapcsolatos várakozás mutatója például mínusz 3,3 pont volt júliusban a piackutató számításai szerint, igaz, júniusban még mínusz 9,3 pont volt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.