szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Idén akár 200 millió dollárral is csökkenhet a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye a tavalyi évhez képest a gazdasági válság miatt - közölte az iparág jövőjét vizsgáló tanulmánya alapján a PricewaterhouseCoopers (PwC).

A tanácsadó vállalat becslése szerint 4,3 milliárd dollárra rúghat a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye 2009-ben. Jövőre érheti el a szektor a mélypontot 4,2 milliárd dollárral, míg ezután a 2013-ban várható 5,1 milliárd dolláros szintig folyamatosan emelkedhet a piac.

A magyar internet szolgáltatás szegmens azonban megszakítás nélkül bővülhet, évente átlagosan 12 százalékkal, amelynek eredményeként öt év múlva várhatóan 1,4 milliárd dolláros értéket képviselhet.

A PricewaterhouseCoopers közleményében rámutatott: 2013-ra a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészének teljesítménye - beleértve a fogyasztók és a hirdetők általi kiadásokat is - elérheti az 1,6 billió dollárt. Mindez összetetten 2,7 százalékos bővülést jelent, ezen belül azonban az egyes szegmensek igen széles skálán mozognak: a zeneipar 3 százalékos visszaesésétől az internet elérés 9,2 százalékos növekedéséig.

Ezt az ötéves időszakot tovább bontva a PwC szakértői 2009-ben még 3,9 százalékos visszaesésre számítanak a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészére vetítve, majd 2010-ben csak minimális, 0,3 százalékos előrelépésre, ám később a növekedés várhatóan felgyorsul és 2013-ban már a 7,1 százalékot is elérheti. A 2009-es trendeket vizsgálva a videojátékok 7,2 százalékos növekedése és a TV hirdetések 11,4 százalékos visszaesése lehet a két véglet ezen a piacon a tanácsadó vállalat szerint.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Százezer médiamunkás 428 milliárd forintot termel

Körülbelül 103 ezren dolgoznak a hazai médiaiparban, az ágazat tavalyi konszolidált (azaz az iparágon belüli mozgások nélkül számított) forgalma pedig 428 milliárd forintra becsülhető - állítja nyilvános adatok és a hozzáférhető információkra épülő becslések alapján Máth András, a Ringier Kiadó Kft. kutatási igazgatója.

MTI Itthon

Az RTL Klub kirívóan súlyosan sértette meg a médiatörvényt

Kirívóan súlyosan, az Alkotmánnyal is összeegyeztethetetlen módon sértette meg az RTL Klub a kiskorúak védelmét szolgáló médiatörvénybeli rendelkezéseket - indokolta az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) kedden a kereskedelmi televízióra kiszabott 12 órás képernyő-elsötétítési határozatát.

Folk György (hvg.hu) Világ

Hogyan változtatja meg a közösségi média az újságírást?

Évek óta létező jelenség, hogy az erősen cenzúrázott sajtójú országokból származó hírek esetében az újságírók nem mindig tartják be az olyan alapvető elveket, mint az információk több forrásból történő megerősítése. Az iráni helyzet kapcsán ez most halmozottan előjött.