200 millió dollárral is csökkenhet idén a magyar médiapiac

Idén akár 200 millió dollárral is csökkenhet a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye a tavalyi évhez képest a gazdasági válság miatt - közölte az iparág jövőjét vizsgáló tanulmánya alapján a PricewaterhouseCoopers (PwC).

  • MTI MTI
200 millió dollárral is csökkenhet idén a magyar médiapiac
A tanácsadó vállalat becslése szerint 4,3 milliárd dollárra rúghat a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye 2009-ben. Jövőre érheti el a szektor a mélypontot 4,2 milliárd dollárral, míg ezután a 2013-ban várható 5,1 milliárd dolláros szintig folyamatosan emelkedhet a piac.

A magyar internet szolgáltatás szegmens azonban megszakítás nélkül bővülhet, évente átlagosan 12 százalékkal, amelynek eredményeként öt év múlva várhatóan 1,4 milliárd dolláros értéket képviselhet.

A PricewaterhouseCoopers közleményében rámutatott: 2013-ra a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészének teljesítménye - beleértve a fogyasztók és a hirdetők általi kiadásokat is - elérheti az 1,6 billió dollárt. Mindez összetetten 2,7 százalékos bővülést jelent, ezen belül azonban az egyes szegmensek igen széles skálán mozognak: a zeneipar 3 százalékos visszaesésétől az internet elérés 9,2 százalékos növekedéséig.

Ezt az ötéves időszakot tovább bontva a PwC szakértői 2009-ben még 3,9 százalékos visszaesésre számítanak a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészére vetítve, majd 2010-ben csak minimális, 0,3 százalékos előrelépésre, ám később a növekedés várhatóan felgyorsul és 2013-ban már a 7,1 százalékot is elérheti. A 2009-es trendeket vizsgálva a videojátékok 7,2 százalékos növekedése és a TV hirdetések 11,4 százalékos visszaesése lehet a két véglet ezen a piacon a tanácsadó vállalat szerint.
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek