szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Szokásosnak nevezhető tárgyalást folytattak a Malév tulajdonosai az Európai Bizottság képviselőivel, aminek nem volt jelentősebb kimenetele – mondta Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese, aki szerint hasonló megbeszéléseket a Lufhansával és más légitársaságokkal is folytatnak.

Július 16-án technikai jellegű találkozót tartottak az Európai Bizottság közlekedési főigazgatóságának illetékesei a Malév képviselőivel – közölte akkor Fabio Pirotta bizottsági szóvivő, aki szerint csupán nézőpontcseréről volt szó, a találkozón nem születtek döntések. Emlékeztetett, hogy a brüsszeli bizottságnak – az uniós előírások betartásának őreként – feladata, hogy folyamatosan kapcsolatot tartson a tagállamok nemzeti hatóságaival, illetve az unión belüli és kívüli érintett felekkel.

A bizottság jelenleg hetente tart szakértői szintű találkozót több tagállam illetékeseivel az uniós légi közlekedési szabályozás végrehajtásának kérdéseiről. Ezek egyike volt a július 16-i megbeszélés a magyar illetékesekkel és a Malév képviselőivel. A találkozó témái között ezúttal a tulajdonosi szerkezettel és ellenőrzéssel kapcsolatos kérdések voltak – jelezte még Pirotta.

Bizottsági források emlékeztettek arra is, hogy az EU-szabályok értelmében a privatizálás alatt álló vagy unión kívüli befektetőkkel is tárgyaló uniós légitársaságoknak igazolniuk kell a nemzeti hatóságoknak, hogy folyamatosan EU-tagállamok vagy EU-lakosok többségi tulajdonában maradnak (a részvények 50 százalékát plusz egy részvényt az unión belül tartanak.) Amennyiben egy légitársaság tulajdonlása több mint felerészben nem uniós érdekeltségű, és a cég ténylegesen nem uniós érdekeltség ellenőrzése alatt áll, akkor nem tekinthető uniós cégnek, és így nem részesülhet az egységes európai piac előnyeiből.

Két éve az Európai Bizottság tájékoztatást kérve már kapcsolatba lépett a magyar hatóságokkal, miután a kormány részesedésének nagy hányada a részben orosz érdekeltségű AirBridge céghez került.

A Malév közben bejelentette, hogy a második negyedévben 8 százalékkal növelte forgalmát az egy évvel korábbihoz képest, annak ellenére, hogy az iparágban jelentősen visszaesett az utasforgalom.

Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese kifejtette, hogy az év elején új alapokra helyezett kereskedelmi stratégia eredménye a második negyedévi növekedés. A szakember – aki a légiipar jól ismert szereplője, hiszen a Germanwing egyik alapítója, a SkyEurope egyik korábbi vezetője, az év eleje óta pedig a Malév alkalmazottja – hozzátette, hogy az első negyedévben 10 százalékkal esett vissza az utasok száma.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Dráma az égen – semmi ok az optimizmusra

A Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) adatai alapján idén eddig 38 légitársaság ment csődbe, s az iparág globális vesztesége az év végére elérheti a 9 milliárd dollárt. Az 500 milliárd dolláros forgalmat produkáló légiipar a globális bukás határára jutott. Így a kormányoktól változásokat követelnek a társaságokat gúzsba kötő piaci szabályozásban.

MTI Karrier

Megegyeztek a pilóták a Malévvel

Megegyezett a Hunalpa, a pilóták szakszervezete a Malév menedzsmentjével kedden, így felfüggesztette a szerdára meghirdetett munkabeszüntetést.

MTI Karrier

Létszámleépítés a Malévnál

A Malév évi 5-8 százalékos üzemi költségmegtakarítást tervez, és csoportos létszámleépítésre készül - közölte Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtóbeszélgetésen.