szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az idén január-áprilisban mennyiségben 10 százalékkal, értékben 6 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás, az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte a GfK Hungária.

A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak mintegy fele, 48 százalék vásárolt sört, addig az idén ugyanezen időszakban ez az arány 44 százalék. Csökkent a fogyasztási intenzitás is, mivel az idén eddig 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel.

A piackutató adatai szerint egy átlagos vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter 2008-ban 81 liter sört fogyott. Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek viszont tovább nőttek.

A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, ellenben az üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok viszont folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Ezüst korosztály: az ötven felettiek már a médiának sem kellenek

Van egy korosztály, amellyel már láthatóan a média sem számol, pedig öregedő társadalmunk jelentős hányadát képviseli. A GfK Hungária legfrissebb kutatásában azt vizsgálta, hogy mire költenek, mire spórolnak és egyáltalán miféle fogyasztási szokásokkal jellemezhetők az 50 év felettiek.

MTI Gazdaság

Egyre népszerűbbek a magyar áruk

A jó minőség és a megfelelő ár után a hazai eredet lett a harmadik legfontosabb szempont a hazai fogyasztók számára egy termék kiválasztásánál - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.

hvg.hu Gazdaság

Gfk: a vásárlási hajlandóság esett a leginkább

Az idei év első negyedévében tovább csökkent a GfK Hungária és a Corvinus Egyetem által közösen mért Fogyasztói Bizalom Index (FBI) az előző időszakhoz képest. A magyar háztartások kedvezőtlenebbnek látják jelenlegi pénzügyi-anyagi helyzetüket, és az ország jövőbeli gazdasági helyzetét illetően is borúlátóbbak.

MTI Gazdaság

GfK: a válság miatt egyszerre kevesebbet vásárolunk

Az elmúlt másfél évben a fogyasztói szokások lassú változása figyelhető meg, ami a válság hatására erősödni látszik: a nagy alapterületű, széles választékkal rendelkező hiper- és szupermarketek esetében az élményszerű nagybevásárlások aránya csökken, a helyükbe gyakoribb, de kisebb kosárértékű bevásárlások lépnek - derül ki a GfK Hungária felméréséből.