szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Még többet kell kommunikálnunk az ügyfelekkel, még jobban hangsúlyozva, hogy minél magasabb az elvileg elérhető hozam, annál nagyobb a kockázat is – gyakorolt önkritikát szinte kivétel nélkül mind a tíz, a HVG megkeresésére válaszoló, tehetős hazai magánszemélyek vagyonát kezelő pénzintézet.

Az értékvesztés mértéke persze korántsem egyforma. Aki pénzét kizárólag vagy döntő mértékben részvényekben tartotta, az több mint 50 százalékos mínuszba kerülhetett, s e veszteség az utóbbi hónapok drágulásai ellenére még most is tetemes. A legkevésbé rizikósnak számító bankbetéteket, állampapírokat előnyben részesítők ugyanakkor akár még néhány százalékpontos haszonra is szert tehettek.

A hallgatásba burkolódzó privátbankárok számára aligha mentség, hogy – mint hangoztatják – ügyfeleik 60-70 százaléka nem aktív befektető, ezért velük nincsenek napi, heti kapcsolatban. Még az sem igazán jó alibi, hogy Magyarországon egy privátbanki ügyfélreferenshez túl sok, 150-200 ügyfél tartozik, szemben a nyugat-európai 50-100-as átlaggal. Úgy tűnik ugyanis, hogy amikor a banki profit gyarapítására lehetőség kínálkozik – márpedig a privátbankárkodás a több tízezer forintos jutalékok okán, a hazai bankok egyik legjövedelmezőbb üzletága –, akkor a pénzintézetek igen hamar képesek felmelegíteni a hosszú ideje hűvös ügyfélkapcsolatokat. Keserű tapasztalataik miatt az ügyfelek mindenesetre egyre óvatosabbak.

A cikket teljes egészében elolvashatja a legfrissebb HVG-ben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!