Feszültség és konfliktus a szervezetben – Hogyan kezelhető?
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vártnál is jobban sújtotta a válság az európai légi közlekedést az első félévben, de az ágazat feltehetőleg túl van a nehezén. A Calyon bank elemzése szerint az utasszámok – légitársaságoktól függően – 5-15 százalékkal estek vissza, a légi teherszállítás pedig 15-25 százalékos veszteséget szenvedett el. A légitársaságok likviditása a veszteségek ellenére erős, így 2011-ben megkezdődhet az ágazat növekedése.
Stuart James, a Calyon londoni hitelkutatási csoportjának elemzője szerint „tény, hogy a légitársaságoknak rendre az utasszámok komoly csökkenését, az utasok alacsonyabb osztályokra való átvándorlását, az üzemanyagárak emelkedését és az új influenza potenciális negatív hatását kell elkönyvelniük”. Ugyanakkor egyik tényező sem új jelenség számukra; a nagyobb légitársaságok likviditása folyamatosan és stabilan javult az elmúlt hónapokban, így minden esélyük megvan rá, hogy túléljék a jelenlegi recessziót. A következő néhány évben jelentős flottaépítések várhatók, emiatt feltehetőleg nő az eladósodottság szintje. „Az erős likviditás miatt nem az a kérdés, hogy tönkremegy-e az ágazat, hanem az, hogy kik lesznek a nyertesek és kik a vesztesek” – fogalmaz a Calyon szakértője.
A Calyon elemzői szerint a légi közlekedési ágazat 2010-re egyenesbe jön, majd 2011-től kezdődően 4 százalékot meghaladó növekedést produkálva talpra áll. Ez a növekedés azonban még mindig távol áll majd az aranykortól, hiszen az ágazat teljesítménye 1978-tól 20 éven át átlagosan is 5,3 százalékkal bővült évente.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Sűrű ősszel számol az a politikai agenda, amely Magyar Péter szerint a Karmelitából jutott el hozzá, és bár Kocsis Máté és a kormány is cáfolta, van benne valós dátum. Bár az október 23-i Békemenetről Csizmadia László főszervező nem tud, a HVG-nek nem is zárta ki, hogy lesz. A szeptember 21-i Harcosok Klubja-összejövetel lehet igaz, de a helyszín, a Budapest Aréna nem adhat felvilágosítást.