Elégedetlen Brüsszel a bankok ügyfél-tájékoztatási tevékenységével

Széles körben tapasztalhatók elégtelenségek a bankok ügyfél-tájékoztatási és tanácsadási tevékenysége terén – állapította meg a lakossági pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó jelentés, amelyet az Európai Bizottság kedden tett közzé Brüsszelben.

  • MTI MTI
Elégedetlen Brüsszel a bankok ügyfél-tájékoztatási tevékenységével

Mint közleményében az uniós testület fogyasztóvédelmi felelőse, Meglena Kuneva kiemelte, a konkrét problémák között szerepel a sok esetben nehezen értelmezhető tájékoztatás, a banki szolgáltatások átláthatatlan díjszabása, a nem megfelelő tanácsadás, valamint a szolgáltatóváltás alacsony aránya. A jelentés rámutat a folyószámlák árstruktúrájának rendkívüli átláthatatlanságára, emiatt a fogyasztók szinte képtelenek kideríteni, mennyit kell fizetniük egyes szolgáltatásokért, és nehézséget jelent számukra a különböző ajánlatok összehasonlítása”.

Kuneva szerint a pénzintézeteknek „rendet kell teremteniük saját házuk táján, és ehhez kultúraváltásra van szükség a banki ügyfélkezelés terén”. A tagállami hatóságoknak pedig végre kell hajtaniuk az európai fogyasztóvédelmi törvényeket – hangoztatta a fogyasztóvédelmi biztos.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?