Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Folyik a műhelymunka, miként lehetne az elavult magyar autóbuszparkot hazai gyártócégek termékeivel felújítani – mondta Fórián István, miniszterelnöki megbízott a Napi Gazdaságnak.
A lap pénteki számában megjelent írás szerint évi 1000-1500 autóbuszt is tudnának gyártani a magyarországi gyártók – a Kravtex, a NABI, a Csabametál és az Alfa. Így megfelelő ütemben lehetne megfiatalítani a Budapesten átlag 16 éves, vidéken 10 éves, 9000 darabos autóbuszállományt.
Egy új busz beszerzési költsége 60-80 millió forint, így évi ezer busz beállítása mintegy 60 milliárd forintba kerülne. Ez a jelenlegi helyzetben reménytelennek tűnik – írta a Napi.
A miniszterelnöki megbízott feladata az állomány megújítását előkészítő munka koordinálása. Szerinte a nyáron kezdődött műhelymunka célja a hazai gyártók feltérképezése, a csere vagy felújítás gazdaságosságának felmérése, valamint az évente több milliárd forintos program pénzügyi forrásainak tisztázása.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.