szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megtámadta a Stadler az érvénytelennek nyilvánított debreceni villamosbeszerzési tendert, a cég azt szeretné elérni, hogy tekintsék érvényesnek az ajánlatát, s ennek alapján érdemben bírálják el.

A társaság a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz október elsején nyújtotta be a kérelmét, s egyebek mellett azt szeretné elérni, hogy nyilvánítsák érvénytelennek a tender lezárását.

Debrecen az idén már két tendert írt ki villamosok beszerzésére, de mindkettőt érvénytelennek nyilvánították, a másodikat szeptember végén.

Az elsőként kiírt tender tavasszal azért lett érvénytelen, mert a város forintban kérte a villamosok szállítási árát, ám a tender, a forint euróval szembeni jelentős gyengülése miatt, finanszírozhatatlanná vált. A tender 248 forintos euró árfolyammal kalkulált.

Azóta Debrecen újra kiírta a 2-es vonalhoz szükséges 18 villamosra a nyílt közbeszerzést, de másodjára euróban kérte az árat.

A bírálóbizottság azonban érvénytelennek ítélte a debreceni 2-es villamosvonal járműbeszerzésére kiírt második tendert is. A pályázatra egyetlen ajánlat érkezett, amely érvénytelennek bizonyult, ezért új pályázatot kell kiírni. Az ajánlat azért volt érvénytelen, mert a pályázó az ajánlati garanciára vonatkozó előírást nem teljesítette megfelelően, ezt pedig nem lehet hiánypótlással rendezni. Az új tendert a lehető legrövidebb időn belül kiírja a város.

A háromnegyed részben uniós forrásból finanszírozott 7,2 kilométeres új debreceni villamos vonal teljes beruházási költsége 17,56 milliárd forint, ebből 8,46 milliárdot tesz ki a 18 csuklós villamos, a hozzá tartozó szolgáltatásokkal.

A korábbi tenderre a cseh Skoda, a német Stadler és a spanyol CAF nyújtott be ajánlatot.

A város időközben elérte, hogy a második tender már ne forint-, hanem euró alapú legyen. Így a becsült beszerzési ár 34 112 900 euró. Ez magában foglalja a légkondicionált villamosok ellenértéke mellett a működtetésükhöz szükséges karbantartási eszközöket, a tartalék alkatrészeket, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Bajnai is örvendezik a debreceni villamosprojektnek

Magyarország számára már önmagában is nagy siker az első magyar nagyprojekt brüsszeli jóváhagyása, a válság idején viszont még inkább szükség van arra, hogy az építőipart élénkítő nagyberuházások beinduljanak - nyilatkozta Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter. Az Európai Unió elfogadta a 2007-2013. fejlesztési ciklus első magyar nagyprojektjét, a debreceni villamosberuházást.

MTI Gazdaság

Titkos áron román kézbe került a MÁV Debreceni Járműjavító

A teherszállítással foglalkozó román S.C. Grampet S.A. tulajdonába került a MÁV Debreceni Járműjavító Kft. teljes üzletrésze. A társaság által használt ingatlanok ugyanakkor továbbra is a magyar vasúttársaságnál maradnak – jelentették be a két cég vezetői.

MTI Itthon

Az MSZP a debreceni vagyonkezelő veszteségeiről

Veszteségesen működik a Debreceni Vagyonkezelő - jelentette ki Varga Zoltán, az MSZP helyi önkormányzati képviselője szerdán sajtótájékoztatón a városban, nehezményezve: nincs lehetőség arra, hogy a társaság gazdálkodását, eredményeit, a veszteségek mértékét mint közérdekű adatot megismerjék.

MTI Itthon

Egri kórházvédők: a Debreceni Egyetem a HospInvest "trójai falova"

Az Egri Kórházvédők Egyesülete szerint a Debreceni Egyetem (DE) válna a HospInvest "trójai falovává", ha az egyetem, illetve a Heves megyei és az egri önkormányzat által alakítandó gazdasági társaság működtetné a jövőben az egri kórházat - közölte az egyesület szóvivője.