Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Véget ért az amerikai recesszió, de marad a munkanélküliség magas szintje az amerikai vállalati közgazdászok szövetségének (NABE) felmérése szerint.
Az amerikai vállalati közgazdászok szövetségének legújabb felmérése azt jósolja, hogy jövőre mérsékelt növekedés lesz az amerikai gazdaságban, és az infláció sem jelent majd gondot.
A megkérdezett szakértők több mint 80 százaléka szerint már megindult a gazdasági növekedés, a GDP 2,9 százalékkal nő az idei második félévben, jövőre pedig 3 százalékkal. A NABE májusi felmérésében szerényebb, 2,7 százalékos jövő évi gazdaságnövekedéssel számoltak a szakértők.
A NABE szerint azonban a várt élénkülés szerényebb lesz az elmúlt recessziók utáni növekedésekhez képest. A NABE úgy vélte továbbá, hogy a jövő tavaszig marad az amerikai központi bank (Fed) egynapos kamatjának jelenlegi, 0,0 és 0,25 százalék közötti célsávja. A kamatszint egy százalékra nő 2010 végére a szakértők véleménye szerint.
A felmérésben részt vettek azzal számolnak, hogy 2010 első negyedévében 10 százalékra nő a munkanélküliség a jelenlegi 9,8 százalékról, majd 9,5 százalékra mérséklődik a jövő év végére.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.