Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A maximált teljes hiteldíj mutató (THM) kedvezőbb a hitelfelvevőknek, mint a kamatplafon – mondta Várhegyi Éva, a Pénzügykutató tudományos főmunkatársa, aki szerint az Országgyűlés alá rendelt pénzügyi felügyelet jóval erősebb lehet, mint a kormány alatt működő.
A szakember annak kapcsán nyilatkozott, hogy a kormány szerdán újabb pénzügyi csomagot fogadott el, amelyet a héten beterjeszt az Országgyűlésnek. A javaslat szerint a jegybanki alapkamat tízszeresében maximálnák a gyorskölcsönök teljes hiteldíj mutatóját (THM), az új hitelszerződéseknek tartalmazniuk kellene a visszafizetendő teljes összeget, a teljes hiteldíj mutatót és hitelszerződés aláírásakor fizetendő valamennyi költséget. A kormány tervei szerint a PSZÁF autonóm, a kormány helyett az Országgyűlés felügyelete alá tartozó közigazgatási szervvé válhat január elsején, amelynek elnökét hat évre a miniszterelnök javaslatára a köztársasági elnök nevezi ki. További változás, hogy a PSZÁF a hitelintézetekre egységes elvek alapján vethetne ki bírságot, amelynek felső határa két milliárd forintra emelkedne.
A maximált teljes hiteldíj mutató (THM) azért kedvezőbb a hitelfelvevőknek, mint a kamatplafon, mert a magyar pénzintézetek olyan költségelemeket "pakolnak be a hitel árába, ami aztán megjelenik a THM-ben, amelyeket a kamatköltségek nem tükröznek" – mutatott rá Várhegyi Éva.
A szakértő egyetért a törvénycsomagban megfogalmazott státusz változtatással, amely szerint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét (PSZÁF) az Országgyűlés alá rendelik. "Így ugyanis a PSZÁF jóval erősebbé válik, státusza közelít a Magyar Nemzeti Bankéhoz, s elkerülhetővé válik, hogy a felügyelet vezetőjét hivatali idejének lejárta előtt felmentse a mindenkor hatalomra kerülő kormány" – fogalmazott Várhegyi Éva.
Az erősebb felügyelet fokozott fogyasztóvédelmi funkcióját jól mutatja, hogy a PSZÁF által kiróható bírságok maximuma 2 milliárd forintra emelkedik – magyarázta a Pénzügykutató főmunkatársa. Hozzátette azt is, hogy a felügyelet eddig maximum néhány tízmillió forintos bírságot vethetett ki a pénzintézetekre, szemben a Gazdasági Versenyhivatallal, amely nem ritkán több milliárdos bírságokat is megállapított.
Miközben Várhegyi Éva pozitívan értékelte a kormány által most elfogadott komplex pénzügyi csomagot, emlékeztetett arra, hogy az a banki szakértői bizottság, amelyet az akkori kormányfő hozott létre, már 2007 februárjában javaslatot tett a mostani csomag számos elemére, így a banki magatartási kódex létrehozására, vagy a még most is függőben lévő pozitív adóslista kialakítására.
Úgy látszik, hogy két és fél évre és egy pénzügyi világválságra volt szükség ahhoz, hogy a kormány lépjen, és beláttassa a pénzintézetekkel, hogy nem lehet tovább halogatni a szabályozást - mondta a banki szakértői bizottság egykori vezetője.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden „hülyére” szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.
Egyes gazdaságokra és szektorokra bontva tekintjük át, mi lehet a 15 százalékos általános vám hatása.