Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Frissítette az Európai Bizottság az európai légtérben biztonsági okokból repülési tilalom hatálya alá eső légitársaságok listáját: lekerült arról több ukrán társaság, egyes afrikai cégek viszont helyet kaptak rajta.
Az Ukraine Cargo Airways és a Volare azért került le a listáról, mert üzemben tartási engedélyüket visszavonták, a Motor Sichről pedig az ukrán hatóságok közöltek kedvező információkat. Az Ukrainian Mediterranean Airlines számára engedélyezték, hogy egy repülőgéppel újra megkezdje működését.
Dzsibuti, a Kongói Köztársaság, valamint Sao Tomé és Príncipe esetében azonban olyan biztonsági hiányosságokat azonosítottak, amelyek valamennyi fuvarozójuk működési tilalom alá helyezéséhez vezettek. Nem került fel a listára a jemeni Yemenia cég, amelynek egy gépe júniusban az Indiai-óceánba zuhant, és katasztrófája 152 ember halálával járt.
"A légi közlekedés biztonsága területén semmilyen kompromisszumot nem engedhetünk meg magunknak" – hangoztatta Antonio Tajani, a brüsszeli bizottság alelnöke, de hozzátette: "készek vagyunk segítséget nyújtani az érintett országoknak ahhoz, hogy műszaki, illetve adminisztratív kapacitásuk kiépítése révén biztosítani tudják a polgári légi közlekedés biztonságát".
A listán szerepel 5 olyan egyéni fuvarozó, amelynek Európai Unióban folytatott működése vonatkozásában teljes tilalom van érvényben. Ezek az Air Koryo (Koreai Népi Demokratikus Köztársaság), az Air West (Szudán), az Ariana Afghan Airlines (Afganisztán), a Siem Reap Airways International (Kambodzsa), és a Silverback Cargo Freighters (Ruanda). Továbbá 12 ország valamennyi fuvarozójának működésére teljes tilalom vonatkozik: ezek Benin, a Kongói Demokratikus Köztársaság, Dzsibuti, Egyenlítői Guinea, Indonézia, a Kirgiz Köztársaság, Libéria, a Kongói Köztársaság, Sierra Leone, Sao Tomé és Príncipe, Szváziföld és Zambia.
Nyolc légi fuvarozó működése csak korlátozásokkal és meghatározott feltételek betartása mellett engedélyezett: a TAAG Angola Airlines, az Air Astana (Kazahsztán), a Gabon Airlines, az Afrijet és az SN2AG (Gabon), az Air Bangladesh, az Air Service Comores (Comore-szigetek) és a már említett Ukrainian Mediterranean Airlines (Ukrajna).
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.