Az APEH november közepe óta teszteli a vagyonadó-kalkulátort, amely várhatóan december közepétől válik hozzáférhetővé, használata nem lesz kötelező, segítséget jelent azoknak, akik nem tudják eldönteni, ingatlanuk után kell-e vagyonadót fizetni.
A kalkulátor használatakor a tulajdonos közli az ingatlan paramétereit, amelyek alapján az APEH megbecsüli a forgalmi értéket.
A kormányrendelet szerint ha az adózó a kalkulátor használatakor valós adatokat adott meg és az APEH által azok alapján becsült értéket tünteti fel bevallásában, de kiderül, hogy a tényleges forgalmi érték a becsültnél mégis magasabb, akkor az adóhatóság nem szabhat ki bírságot vagy pótlékot. Mivel ez a garancia csak úgy érvényesíthető, ha az adóhatóság naplózza, ki és milyen adatok alapján kért értékbecslést, a kalkulátort igénybe vevő adózó adatait szükségszerűen bekérik a becslés kérésekor, és azokat elévülési időn belül megőrzik - írja a Napi Gazdaság.
Figyeli az APEH, ki használ vagyonadó-kalkulátort
Az adóhatóság bekéri és az elévülési időn belül megőrzi a vagyonadó-kalkulátor használóinak adatait, amire azonban nem az adózók előzetes regisztrálása vagy ellenőrzésre kijelölése, hanem a joghátrányok elkerülésének garantálása érdekében van szükség - írja a Napi Gazdaság szerdai számában.
Máté Gábor: Lehet alkoholt inni nem függő módon, de életveszélyesen is. Így van ez a szexszel, a munkával, az evéssel is
A szemünk előtt porladt szét a saját képmásunk a LAM új tárlatán
Ego címmel nyit pénteken a budapesti Light Art Múzeum új kiállítása.
Skydance-nek hívják az amerikai média hóhérját
Miután az utolsó kétségbeesett panaszt is elutasítottra a bíróság, több ezer szórakoztatóipari dolgozó féltheti a munkahelyét az Egyesült Államokban.