Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Újraindította belgrádi menetrend szerinti járatát hétfőn a Malév, amelyet még 1992-ben, a délszláv háború kirobbanása miatt függesztett fel. A magyar légitársaság napi egy járatpárja közlekedik a szerb főváros Nikola Tesla repülőtérére, illetve onnan Ferihegyre.
A Budapest-Belgrád összeköttetés mellett Budapesten keresztül mintegy 60 európai és közel-keleti célállomásra juthatnak el a járat utasai. A Malév az új járat indításától az átszálló utasok, az üzleti és turisztikai céllal Magyarországra látogatók számának növekedését várja.
Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese kiemelte: Belgrád már régóta hiányzott a Malév hálózatából. Hozzátette, eddig évente mintegy 30 ezer szerbiai utasa volt a Malévnak, várhatóan ez a szám most tovább növekszik majd.
A kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a járat iránti érdeklődést mutatja a kétezer decemberi foglalás, ami 70 százalékos férőhely-kihasználtságot jelent. Ez egyedülálló induló járat esetében – jegyezte meg. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke Belgrádban, a szerb turisztikai szakembereknek és újságíróknak tartott prezentáción hangsúlyozta: „Magyarország beutazó turizmusában hagyományosan nagy szerepet játszanak a közeli küldő-országok”. A gazdasági válság miatt megváltozott fogyasztói szokások felértékelik ezeket az országokat. Szerbia egyike azoknak a piacoknak, amelyekre a Magyar Turizmus Zrt. – a válságra választ adó stratégiájának megfelelően – még nagyobb figyelmet fordít.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2008-ban csaknem 35 ezer szerb vendég több mint 70 ezer éjszakát töltött el magyarországi kereskedelmi szálláshelyen. Az idei év első háromnegyed évében a 41 ezer vendégéjszaka csökkenést jelent 2008 hasonló időszakához képest, de az év elejét jellemző negatív tendencia szeptemberben megfordult. Éves összevetésben szeptemberben 18,9 százalék volt a növekedés.
A szerb beutazó forgalomnak lendületet adhat a Nyugat-Balkán december 19-én hatályba lépő európai uniós vízummentessége.A Malév a nyári időszakban megnövekedő üzleti utasforgalomra számítva tervezi, hogy napi egyről növeli járatai számát.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.