Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Detroit nagy dobásaként emlegeti az amerikai szaksajtó azt, hogy az Egyesült Államok autóiparának fellegvára a kis kocsik fejlesztésétől várja a jövőbeni sikereket.
A héten megnyíló detroiti észak-amerikai nemzetközi autóshow bemutató csarnokaiban már nem a truckok és terepjárók állnak a figyelem középpontjában, hanem az olyan kis méretű autók, mint a Ford Fiesta, a Chevy Cruze, a Fiat 500-as vagy a Chevy Aveo.
Részben az elhúzódó recesszió, részben a fogyasztói ízlések és a globális marketing stratégia változása miatt az amerikai gyártók feladni látszanak a nagy teljesítményű járművek iránti több évtizedes vonzalmukat, és az apróságokra koncentrálnak.
A Chevrolet a Cruze és az Aveo mellett bemutatja a kicsi Sparkot, a Ford kiállítja a vadonatúj Focust és az amerikai piacon újdonságnak számító Fiestát. A Fiat 500-as a Chevrolet standján látható. A kis autók piacán már korábban erőteljesen nyomuló japán gyártók modelljei között szerepel az új Mazda 2-es, valamint a Honda CR-Z, továbbá a legfrissebb hibrid autók.
„Korábban dögös volt nagy kocsikat hajtani, ma már nem dögös” – összegezte az átalakulást John DeCicco autóipari szakértő, a Michigani Egyetem professzora, hozzátéve, hogy a detroiti gyártók, a Nagy Hármak végre felfogták a modern kor üzenetét.
Elemzők szerint az amerikai piac minden szegmensében a kisebb kocsik felé történő elmozdulása érezhető. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt nyolc évben a legkisebb méretű kocsik – az úgynevezett kompakt és szubkompakt osztály – részaránya 15-ről 23 százalékra nőtt. Azok, akik korábban nagy terepjárókkal jártak, ma már kisebbeket keresnek, azok, akik nagy személyautókat vezettek, közepes méretű járművekbe ülnek át. A gazdasági nehézségek között a fogyasztók takarékosabbá váltak. A korábbi népszerű V6-osokat a gyártók sok esetben négyhengeres, többnyire turbófeltöltős motorokkal váltják fel.
A magasabb benzinár miatt nagy hangsúly helyeződik a kedvező fogyasztásra, és a gyárak az amerikai piacon is be akarják vezetni a világ más részein sikeres modelljeiket. A USA Today napilap értékelése szerint az észak-amerikai autóshow kínálatán az európai befolyás érződik. Detroit az előző három évtizedben Ázsiából igyekezett ötleteket meríteni, most viszont Európa felé fordul, ahol népszerűek a kisebb motorokkal szerelt, kevésbé környezetszennyező, mégis elfogadható teljesítményű autók. Detroitban remélik, hogy ez a sikerformula az Egyesült Államokban is be fog jönni.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
A Tisztelet Társasága alapítója hosszú betegség után halt meg, 54 éves volt.
14 kilót fogyott a német aktivista.
Fedinec Csilla szerint enyhíthető lett volna a feszültség a kárpátaljai magyar férfi halála ügyében, ha értelmes párbeszéd indul Ukrajnával.