Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Detroit nagy dobásaként emlegeti az amerikai szaksajtó azt, hogy az Egyesült Államok autóiparának fellegvára a kis kocsik fejlesztésétől várja a jövőbeni sikereket.
A héten megnyíló detroiti észak-amerikai nemzetközi autóshow bemutató csarnokaiban már nem a truckok és terepjárók állnak a figyelem középpontjában, hanem az olyan kis méretű autók, mint a Ford Fiesta, a Chevy Cruze, a Fiat 500-as vagy a Chevy Aveo.
Részben az elhúzódó recesszió, részben a fogyasztói ízlések és a globális marketing stratégia változása miatt az amerikai gyártók feladni látszanak a nagy teljesítményű járművek iránti több évtizedes vonzalmukat, és az apróságokra koncentrálnak.
A Chevrolet a Cruze és az Aveo mellett bemutatja a kicsi Sparkot, a Ford kiállítja a vadonatúj Focust és az amerikai piacon újdonságnak számító Fiestát. A Fiat 500-as a Chevrolet standján látható. A kis autók piacán már korábban erőteljesen nyomuló japán gyártók modelljei között szerepel az új Mazda 2-es, valamint a Honda CR-Z, továbbá a legfrissebb hibrid autók.
„Korábban dögös volt nagy kocsikat hajtani, ma már nem dögös” – összegezte az átalakulást John DeCicco autóipari szakértő, a Michigani Egyetem professzora, hozzátéve, hogy a detroiti gyártók, a Nagy Hármak végre felfogták a modern kor üzenetét.
Elemzők szerint az amerikai piac minden szegmensében a kisebb kocsik felé történő elmozdulása érezhető. Ezt támasztja alá, hogy az elmúlt nyolc évben a legkisebb méretű kocsik – az úgynevezett kompakt és szubkompakt osztály – részaránya 15-ről 23 százalékra nőtt. Azok, akik korábban nagy terepjárókkal jártak, ma már kisebbeket keresnek, azok, akik nagy személyautókat vezettek, közepes méretű járművekbe ülnek át. A gazdasági nehézségek között a fogyasztók takarékosabbá váltak. A korábbi népszerű V6-osokat a gyártók sok esetben négyhengeres, többnyire turbófeltöltős motorokkal váltják fel.
A magasabb benzinár miatt nagy hangsúly helyeződik a kedvező fogyasztásra, és a gyárak az amerikai piacon is be akarják vezetni a világ más részein sikeres modelljeiket. A USA Today napilap értékelése szerint az észak-amerikai autóshow kínálatán az európai befolyás érződik. Detroit az előző három évtizedben Ázsiából igyekezett ötleteket meríteni, most viszont Európa felé fordul, ahol népszerűek a kisebb motorokkal szerelt, kevésbé környezetszennyező, mégis elfogadható teljesítményű autók. Detroitban remélik, hogy ez a sikerformula az Egyesült Államokban is be fog jönni.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Orbán Viktor jóslataiban csalódtak Kárpátalján, miután az oroszok rakétázni kezdték a magyarlakta vidéket. Mit gyártottak a lerombolt üzemben? Hogyan élte túl a támadást az óvóhelyre rohanó munkás? Mekkora a pusztítás mértéke? Földes András riportja Munkácsról.
Ezúttal nem kellett fapadoson gubbasztania a miniszterelnöknek.
Egy száját kitátó, nemzeti színű oroszlán van a borítón.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája.”
Megfeledkeztek a felsőoktatásról.