Élelmiszeripari gigaüzlet: 12 milliárd fontért elkelt a Cadbury

Elfogadta a brit Cadbury édességgyártó csoport vállalatvezetése a világ második élelmiszeripari óriáscége, az amerikai Kraft Foods Inc. csaknem 12 milliárd fontos (3500 milliárd forintos), készpénzes és részvényes átvételi ajánlatát.

  • hvg.hu hvg.hu
Élelmiszeripari gigaüzlet: 12 milliárd fontért elkelt a Cadbury

Az ügylettel – ha azt a két cég részvényesei is elfogadják – az egyik legpatinásabb brit nagyvállalat függetlensége szűnik meg, egyúttal a világ első számú édesipari vállalata jön létre. A Cadbury 1824-ben alakult, legismertebb terméke, a Dairy Milk csokoládé 1905 óta létezik. A Kraft termékportfoliójába olyan márkanevek tartoznak, mint például a Toblerone és a Milka csokoládé, vagy a Philadelphia sajtkészítmények. A Cadbury és a Kraft Foods a felzárkózó térségben is erősen jelen van: termékeiket árulják Magyarországon, Oroszországban és az ázsiai feltörekvő piacokon is.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.