Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Csatorna-alagutat működtető Eurotunnel részvénytársaság bevétele 571,1 millió euró volt tavaly, 19 százalékkal kevesebb, mint az előző évben.
A visszaesést a 2008. szeptemberi tűzkár és a gazdasági válság okozta forgalomcsökkenésnek tulajdonították a cég szerdán megjelent közleményében. További, 8 millió eurós kiesést okozott most decemberben a rendkívül fagyos időjárás, amely miatt a személyvonatok leálltak az alagútban és a teherautók nehezen tudták megközelíteni a tehervonatokat.
A helyzet mindazonáltal jobb lehet a most számítottnál, mert az eddigi bevételi adatok még nem tartalmazzák a biztosítóktól várt térítéseket a 2008. őszi tűzeset miatt.
A Eurotunnel vezetői az idei év vége felé, vagy jövő év elején számítanak a kereskedelem akkora élénkülésére, hogy az alagút forgalma ismét a régi lehet. Remélik, hogy a Nagy-Britannia és a kontinens közötti teherforgalomból az alagút már ez év végére eléri a korábbi, 38 százalékos részarányt. Ez tavaly 32 százalékra csökkent.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.