Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Kilenc hónappal csúszik az M43-as első szakaszának átadása a kivitelező kérésére.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. csütörtökön arról tájékoztatott, hogy a napokban aláírta az M43-as autópálya első szakaszát építő - M43 SZEGED – MAKÓ Konzorciumot vezető - Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H.-t képviselő Swietelsky Magyarország Kft.-vel a megállapodást arról, hogy ez év augusztus 31-re módosítják az autópálya-szakasz átadásának véghatáridejét. A konzorcium azért kérte a kivitelezési határidő módosítását, mert az autópálya töltése alatt halad egy 1000 milliméteres vízvezeték, amelynek megóvásához egy korábban nem tervezett résfalat kell építeni.
A NIF Zrt. megállapította, hogy a résfal építése valós indok a határidő módosítására, az autópálya-szakasz azon részei azonban, amelyeket nem érintett a víznyomó vezeték megvédése, indokolatlan késedelemmel épülnek. Ezért ezekre a szakaszrészekre a NIF Zrt. a múlt év november 30-tól kötbért állapít meg. Az építőknek ugyanis az M43-as autópálya első szakaszával - amely a régi 5-ös utat és a 47-es utat köti össze - az eredeti kivitelezési szerződés szerint 2009. november 30-ra kellett volna elkészülniük. Így a kötbér mértéke több százmillió forintra rúghat, a pontos összegről azonban még folynak a tárgyalások - közölte a beruházó.
A NIF Zrt. ugyanakkor a szegediek érdekeire tekintettel az M43 autópálya 5-ös számú főút és a 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) között hamarosan elkészülő szakaszt, valamint a Csongrádi úti csomópontot ideiglenes forgalomtechnikai megoldásokkal ez év március 31-ig átadja a forgalomnak.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.