szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tizennégy év óta először fordul elő, hogy nem fizet osztalékot a Daimler német járműipari csoport, akkora lett a vesztesége tavaly a válság miatt.

 

Az új
Autómenedzser

A BMW után a világ második legnagyobb luxusautó-gyártója 2,644 milliárd euró (718 milliárd forint) adózás utáni veszteséget jelentett csütörtökön 2009-ről. Egy évvel korábban még 1,414 milliárd euró nyereséget ért el a Kecskeméten 800 millió eurós beruházást végző társaság.

Az egy részvényre jutó veszteség 2,63 euró. A bevétel éves szinten 20 százalékkal 78,9 milliárd euróra csökkent. A társaság 2009-ben összesen 1,6 millió járművet értékesített, félmillióval kevesebbet a 2008-ban eladott 2,1 milliónál. A prémium kategóriás gépkocsikat és egyéb járműveket gyártó társaság a nehéz körülmények ellenére 6,6 milliárd euró értékben hajtott végre beruházásokat tavaly, főként a kutatás-fejlesztés és a gyártás területén.

A csoport vezetése most azt ígéri, hogy az idén megcélozzák a 2,3 milliárd eurós üzemi eredményt, miután tavaly az üzemi mérlegben 1,5 milliárd eurós hiány keletkezett. Az eladásokat is fel akarják tornázni, mert arra számítanak, hogy világszerte 3-4 százalékkal bővül a személyautók kereslete, és mérsékelt növekedést várnak a teherautó-piacon is. A bevétel már növekedésnek indul az idén, de a cég vezetése szerint valószínűleg nem fogja még elérni a 2008. évi 98,5 milliárd eurót.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az Audi lekörözte a Mercedest

Az Audi januárban 77 800 autót adott el, 39 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A növekedés elsősorban a kínai piacnak köszönhető.

MTI Gazdaság

A BMW nem lép frigyre a Daimlerrel

A BMW kizártnak tartja, hogy fúzióra lépjen a Daimlerrel még azután sem, hogy Németország két nagyágyúja, a Volkswagen és a Porsche összeolvad - fejtette ki a BMW beszerzési igazgatója.