Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Földrengésálló falak, biztonsági kamerák, kódok és duplakulcsos hozzáférés − mindez talán kissé túlzásnak tűnik néhány palack bor biztonságba helyezésére, de a Genf szívében található Au Boheur du Vin tárolóiban őrzött palackok tulajdonosainak legalább könnyű az álma.
A borok szerelmesei számára egy genfi magánbank alatt rendezték be a különleges raktárt, amely ma Svájc legbiztonságosabb bortárolójának számít. A "borszéfet" az 1988-ban a bank alatt a dolgozók számára kialakított atombiztos óvóhelyből alakították át, és jelenleg 137 ügyfél 37 ezer palacknyi kincsét őrzi, habár teljes kapacitása százezer üveg befogadásáig terjed. Az ügyfélkör a világ különböző tájain élő bankárokból, diplomatákból, illetve üzletemberekből áll.
A borszéfet bárki igénybe veheti, aki vállalja, hogy havonta 0,25 svájci frankot fizet minden elhelyezni kívánt üvegért. A pincében a hőmérséklet és a nedvességtartalom állandó, és természetesen sem a szagok, sem fény, és semmiféle rezgés nem háborgatja a borok nyugalmát.
Az intézmény igazgatója Filip Opdebeck, aki maga is szenvedélyesen érdeklődik a borászat és annak remekei iránt, olyan ritkaságok felett is őrködik, mint egy 1899-es évjáratú Chateau d'Yquem. A kollekció legidősebb palackja 1850-ből származik Madeiráról. "Bizalmi kapcsolatban állok a kliensekkel" − mondta el munkájáról a Reuters hírügynökségnek.
Az ügyfeleknek teljes diszkréciót garantálnak: egyszerre csak egy tulajdonos léphet be a széfbe. A tárolókon nincsen név, a tulajdonosok személyes kódja alapján lehet azonosítani a gondosan elhelyezett értékes nedűt.
A borbank a technika vívmányait kihasználva bortőzsdét is működtet a pince borkincséből: a tulajdonosok vásárolhatnak és el is adhatnak az ott tárolt palackokból. A külső borokkal való üzletet azonban csak akkor engedélyezi a szabályzat, ha azok tárolása minden tekintetben megfelelt a széf szigorú előírásainak.
Opdebeck több mint kilencévnyi, gazdag üzletági tapasztalatával maga is szívesen áll a vásárolni vagy eladni kívánó ügyfelek rendelkezésére. Ugyanakkor azt vallja, hogy a bor mégsem csupán befektetés. "A bor sokkal inkább azért van, hogy megigyák, és ne csak üzleti célokat szolgáljon" − magyarázta.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.