Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Lufthansa stratégiaváltásra készül nemrég megszerzett ausztriai érdekeltségénél, az AUA légitársaságnál – jelentette a hétfői számában a Financial Times Deutschland. A lépéstől azt várják, hogy évente legalább egymillióval növekszik majd az utasok száma az AUA-nál.
Azt tervezik, hogy nyártól a Németország és Ausztria közötti fontosabb útvonalakon 99 euróról 59-re szállítják le a jegyek árát, de Andreas Bierwirth, az AUA igazgatója igény esetén 29 eurós árat is elképzelhetőnek tart. Szerinte az AUA stratégiai hibát követett el azzal, hogy a teljes árat fizető üzleti utasokra koncentrált, és ahogy ez a csoport zsugorodott, úgy zsugorodott az AUA profitja is: tavaly 326 millió euró volt adózás utáni vesztesége, igaz egy évvel korábban még 430 millió volt a hiány.
Az AUA tavaly 9,9 millió utast szállított, 10,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A gépek kihasználtsága 74 százalékos volt, mindössze 0,9 százalékponttal maradt el a 2008. évitől. Tavaly az osztrák vállalatnak érzékeny piaci veszteségeket kellett elkönyvelnie a bécsi repülőtéren az olcsó jegyű légitársaságok előretörése miatt is.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.