Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A hűséges választók megjutalmazása, a politikai korrupció és a magyarfóbia az oka annak, hogy csak északon épülnek autópályák és gyorsforgalmi utak Szlovákiában – véli az Új Szó című pozsonyi napilap keddi vezércikkének szerzője.
Húsz év alatt Szlovákia déli régióiban csak két rövid elkerülő útszakasz épült. A Pozsony és Kassa közötti autópálya északi variánsának megvalósítását „főleg politikai okokból és kampánycélokból (a hű választók megjutalmazására és megtartására) még Vladimír Meciar harmadik kormánya (1994-98) pörgette fel” – írja az Új Szó.
A cikk szerint 1998 végén a Szlovákiát „a gazdasági csőd szélén átvevő” első Dzurinda-kabinet több, hitelből épülő autópálya-szakaszt örökölt és „kénytelen volt folytatni vagy legalább konzerválni az építkezések nagy részét a veszteségek minimalizálása érdekében”.
Az Új Szó úgy véli, hogy az idén nyáron esedékes szlovákiai parlamenti választások után megalakuló kormány is hasonló csapdahelyzetbe kerül, mivel a Robert Fico által vezetett kormány az északi variánst erőlteti, „ráadásul varázskalapjából még egy trükkös eszközt is előhúzott: a közszféra és a magánszektor együttműködésén alapuló PPP (Public Private Partnership) szerződéseket”.
A lap szerint a PPP-konstrukcióban megépülő utak után a kormány által az építőnek 30 éven át fizetendő rendelkezésre állási díj „olyan nagy tétel lesz, hogy felemészti az úthálózat építésére rendelkezésre álló teljes összeget vagy annak nagyobb részét.”
Amennyiben az ország déli részén kezdték volna el építeni a Pozsony-Kassa autópályát vagy gyorsforgalmi utat, akkor az már az északi variánsnál olcsóbban megépült volna, a lap szerint.
Kedvezőbbek a terepviszonyok, s emellett az európai uniós forrásokat is igénybe lehetett volna venni – írja a cikk szerzője, aki szerint „a korrupt politikai osztály alattomos számítása” révén a PPP-projekteken keresztül több pénzt juttathatnak „gazdasági holdudvaruknak, és rajtuk keresztül saját maguknak”, és ha az unió „csak részben is finanszírozna, jobban a körmükre nézne, nem lehetne megcsapolni a közpénzeket”.
A cikk harmadik oknak a szlovák politikusok magyarellenességével magyarázza, hogy a magyarok által részben lakott déli területek helyett az északi országrészben épül az autópálya.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.
Lélegzetelállító alpesi tájaktól a Harry Potterből ismerős viaduktig az öreg kontinens tele van szebbnél szebb vasútvonalakkal, melyeknek nagy részén ráadásul külön felár nélkül vonatozhatunk.