Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara megítélése szerint kifejezetten rossz irány lenne az egyszerű adórendszerek: eva, ekho, valamint az őstermelői és az egyéni vállalkozói forma megszüntetése akkor, amikor a legfontosabb, hogy a vállalkozások adminisztrációs terheit csökkentsék - áll a BKIK közleményében.
Több nemzetközi vállalkozásokat képviselő szervezetnek a hazai vállalkozói- és adórendszer átalakítására tett közös javaslatai között eltörölnék az evát, az ekhot és kiradíroznák az őstermelői és az egyéni vállalkozói formát. A javaslat egyértelműen azt mutatja, hogy némelyik érdekvédő szervezet számára az adórendszer átalakításával kapcsolatban a helyi vállalkozásfejlesztési érdekekkel szemben még mindig előbbre való az egyéni érdek - fogalmaz a BKIK. Mint azt a budapesti kamara megállapítja, úgy tűnik, hogy a közleményt közösen jegyző szervezetek nem látják annak fontosságát, hogy a helyi viszonyoknak megfelelő adópolitika alakuljon ki Magyarországon. Megítélése szerint kifejezetten rossz irány lenne az egyszerű adórendszerek megszüntetése akkor, amikor a legfontosabb, hogy a vállalkozások adminisztrációs terheit csökkentsék.
(Április elején az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham), a Joint Venture Szövetség (JVSZ) és a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) közzétette a hazai és külföldi befektetők ajánlásait a Magyarország nemzetközi versenyképessége szempontjából kiemelten fontos kérdésekben. Itt jelent meg Heinczinger Róbertnek, az Ernst and Young Adótanácsadó Kft. partnerének a véleménye, aki az adószerkezet átalakítására kidolgozott javaslatok között említette a bevételeken alapuló jövedelemátalányok megszűnését, például ekho, egyéni vállalkozó, őstermelő és eva, stb. esetében.) A BKIK úgy látja, hogy a javaslat gazdasági és társadalompolitikai szempontból is aggályos. Hatására egyrészt teljesen megszűnnének a hagyományos kisiparos, kiskereskedői formák, másodrészt százezer fős munkanélküliséget gerjesztene, mivel az egyéni vállalkozók a munkaerőpiacon nem tudnák magukat pozícionálni. A BKIK véleménye szerint óvakodni kell attól, hogy teret engedjünk a nemzetközi szervezetek vállalkozásokat érintő „sablonosítási” elképzeléseknek. Attól még, hogy bizonyos vállalkozói formák nem tipikusak a határokon túl, azok hasznosak lehetnek Magyarországon. Egy-egy ország társadalmi, gazdasági sajátosságát figyelembe véve kell a szabályozásokat átadaptálni.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.