szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tokaji aszút fog forgalmazni az egyik legnagyobb amerikai áruházlánc, a Costco; a Tokaj Kereskedőház Zrt. 10 évre szóló, évi legalább 2,5 millió dolláros üzletet kötött - mondta Kiss István, a pincészet igazgatója Washingtonban.

A tokaji borvidék legnagyobb, állami tulajdonú pincészete 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású, 3 puttonyos aszút fog az áruházláncnak szállítani, évente 250 ezer palackot. Ez az Egyesült Államokba irányuló éves magyar borexport 10 százaléka. A Costco - amely jelenleg nem forgalmaz magyar terméket - 2007-ben a világ vezető kiskereskedelmi lánca lett a minőségi borok forgalmazása terén, 2009-es árbevétele elérte a 71 milliárd dollárt.

Kiss István elmondta: a kereskedőháznak kétmilliós tétele van a 2001-es 3 puttonyos aszúból, ami el is fog fogyni. Később évjáratot váltanak, annál is inkább, mert a 2001-es borokat más piacokra is szállítják. A pincészet - amelynek más borai is jelen vannak az Egyesült Államokban, de szinte elhanyagolható mennyiségben - arra fog törekedni, hogy az elkövetkező években bővítse piacát, tárgyal például a Walmart üzletlánccal is. Azt mondta, a nagy távolság ellenére megéri a borok amerikai forgalmazása, mivel egy palackot az európaihoz képest kétszeres áron lehet értékesíteni, a Costco 15-20 dollárért fog kínálni egy fél literes palackot.

"Ez egyfajta reklám, egy kellően jó termék ahhoz, hogy az amerikaiak általánosíthassanak és azt mondják, a magyar bor egy jó bor" - mondta, utalva arra, hogy a palackokat különleges, kimondottan Amerikának szánt díszcsomagolásban fogják szállítani. A hangsúly azon lesz, hogy egy nagy tradícióval rendelkező magyar bor érkezik az áruház polcaira. Véleménye szerint az aszúval teljes mértékben meg tudnak felelni az amerikaiak ízlésvilágának, akik köztudottan nagyon szeretik az édes ízeket. "Nagy a felelősségünk, hiszen reményeink szerint a mi boraink fogják megnyitni a kaput a többi magyar bor előtt" - fogalmazott a Tokaj Kereskedőház Zrt. igazgatója.

Az Egyesült Államokba irányuló magyar mezőgazdasági export évente 35-38 millió dollár (ez 2009-ben, elsősorban a válság miatt visszaesett 23-24 millió dollárra). Ezen belül a borexport 3,9 millió dollárt, mintegy 2,5 millió palack bort tett ki tavaly - mondta Tóth Attila washingtoni mezőgazdasági attasé, aki jelentős sikernek nevezte, hogy egy ilyen nagy amerikai céghez be tudott kerülni egy magyar vállalat.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Gazdaság

Tokaji borvita: 2011-ig csak egy maradhat

Újra kiéleződött a magyar-szlovák borvita: északi szomszédunk is bejegyeztette a Tokaj nevet az EU elektronikus bornyilvántartási rendszerébe. A tokaji borászok szerint a magyar kormány eddig túl türelmes volt, most már keményebben kellene fellépnie. Az uniós borreform miatt viszont legkésőbb 2011-ben lezárul a több mint fél éve dúló csatározás.

Jövő péntektől árulják a jegyeket a válogatott novemberi meccseire

Jövő péntektől árulják a jegyeket a válogatott novemberi meccseire

"Egyre inkább hiszek abban, hogy lehetünk szabadok" – Rohonyi Barnabás, az SZFE tanköztársaság moderátora

"Egyre inkább hiszek abban, hogy lehetünk szabadok" – Rohonyi Barnabás, az SZFE tanköztársaság moderátora

Krimit forgatnak a Nyíregyházi Állatparkban

Krimit forgatnak a Nyíregyházi Állatparkban