szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Eladja a Washington Post kiadóvállalat a Newsweeket, mert úgy ítéli meg, hogy a 77 éves, veszteségessé vált magazint már csak egy új tulajdonos tudja talpra állítani.

Miközben az amerikai magazinok helyzete a  hirdetési bevételek csökkenése miatt általánosan is megrendült a recesszió alatt, a Newsweekhez hasonló heti hírmagazinokra külön nyomás nehezedett az információkat kis híján élőben közlő online média részéről. 

A Newsweek a szerkesztőség létszámának csökkentése ellenére is nagy megterhelést jelent az anyavállalat számára, amelynek küzdenie kell az amerikai főváros legnagyobb lapja, a The Washington Post  példányszámának csökkenése ellen is. 

A kiadó szerdán közölte: felkérte az Allen & Co. befektetési bankot, hogy segítsen vevőt találni a magazinra, amelynek adósságai 2007 óta halmozódnak, s az előrejelzések szerint az idei év is veszteséges lesz. 

A nemrégiben teljesen átalakított Newsweeket  1933-ban alapították. A magazin 1961-ben került a Washington Post Co. tulajdonába. A kiadóvállalat működési vesztesége tavaly elérte a 29,3 millió dollárt a 2008-as 16,1 millióval szemben. A Newsweek 2009-ben az előző évinél 26 százalékkal kevesebb hirdetési felületet tudott értékesíteni, ami megfelelt az ágazat átlagának.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

"Az iPad kezelhetetlen monstrum" - de segíthet a print lapoknak

Minden lapnak pénzt kellene kérnie az online kiadásban megjelentetett cikkekért – véli Stephan Ruß-Mohl médiakutató. Szorosabbra kell fűzni a nyomtatott és online lapok viszonyát: a New York Times ezer újságírója között egy sincs, aki ne dolgozna az online verziónak is – hívja fel a figyelmet a szakember. Itthon azt remélik, hogy az alapos munka, a széles körű és pártatlan tájékoztatás a hullámvölgy után újra megtalálja a közönségét.