Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
Helyreállítja az M6-os autópálya vihar miatt károsodott szakaszát a kivitelező, és megelőlegezi a költségeket, az elszámolást viszont a biztosítási és egyéb szerződések alapján képzeli el – közölte az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.
A részvénytársaság az Építési Vállalkozó M6 Tolna Konzorciummal együtt állítja helyre kárt, amikor az időjárás ezt lehetővé teszi. A munka költségeit is a fenti vállalkozások előlegezik meg – áll a társaság közleményében.
Az M6 Tolna Projekt is rendelkezik ilyen esetekre vagyonbiztosítással, a helyreállítási költségek megtérítése, illetve viselése a biztosítási és egyéb szerződések rendelkezései szerint fog történni, közölte a társaság hozzátéve, hogy a helyreállítás költségeiről a fentiek alapján nem áll módjában nyilatkozni.
A minisztériumnak arra a kijelentésére, hogy az autópálya forgalomba helyezési engedélyének kiadásakor a hatóságra vélhetően jelentős szocialista politikai nyomás feszült a társaság annyit jegyzett meg, hogy ez elsősorban egy vélemény, nem tényállítás.
Az előírt hatósági bejárások és műszaki átadás-átvétel során a projekt független mérnöke és szakhatóságok átadásra alkalmasnak ítélték az utat, amelyet a megnyitás óta probléma nélkül használhattak az autósok. A vasárnap délutáni károsodás pontos okait a tervező, a független mérnök és a szerződő felek még vizsgálják, de az előzetes vélemények szerint a rendkívüli időjárás okozta a bajt, akárcsak más utak és épületek esetében, közölte a cég.
„A szerződés tartalmát mi nem tehetjük közzé, de annyit megjegyzünk, hogy a nyilatkozat sajnos tartalmaz tévedéseket” – reagált a társaság Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára nyilatkozatára, miszerint nem fogadják el az M6 autópálya beomlását vis majornak.
Völner Pál szerdán úgy nyilatkozott, hogy a beomlott 30 méteres szakasz kijavítása néhány 10 millió forintba kerülhet, de a köz- és a magánszféra partnersége keretében épült – a ppp-szerződésbe foglalt – feltétel, amely szerint vis maior esetén a magyar állam köteles a hibát kijavítani, itt nem állja meg a helyét.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy a tárca a kiviteli terveket, a kivitelezést és a műszaki ellenőr munkáját is meg fogja vizsgálni. Az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.-vel kötött szerződésen túl valamennyi ppp-szerződést felülvizsgálják.
Az M6-os autópálya két hónapja átadott Dunaújváros-Szekszárd szakaszán vasárnap okozott kárt a felhőszakadás. A leállósáv Tengelicnél beomlott, a vízelvezető-rendszer megrongálódott. Jelenleg sebességkorlátozás mellett egy sávon lehet közlekedni.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Egyelőre nem világos, milyen ellencsapásra lehet képes Irán, ugyanakkor Donald Trump táborában is többen úgy látják, hogy Amerikának nem lett volna szabad belekeverednie ebbe a háborúba.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Érdemes lesz minél gyakrabban hidratálni és kerülni a tűző napot a déli órákban.