szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A gazdasági válság hatására felértékelődik a próbavásárlások jelentősége. Erről az Európa-szerte megfigyelhető trendről és magyarországi hatásairól számolt be a próbavásárló cégeket tömörítő MSPA (Mystery Shopping Providers Association) isztambuli konferenciájának egyetlen magyar résztvevője.

A gazdasági válság hatására kiéleződő versenyben kulcsfontosságú feladat a már meglévő fogyasztók megtartása, ezért az értékesítési tevékenységek minőségének követésére egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a cégek.

A minőségbiztosítási előírások miatt a legtöbb multinacionális vállalatnál ma már Európa legtöbb országában kötelező próbavásárlással mérni a vevőkkel való bánásmód színvonalát. Ez a trend volt az egyik fő témája a május végén, Isztambulban megrendezett MSPA-konferenciának, melyen 40 országból érkezett 170 résztvevő osztotta meg tapasztalatait. Az etikus üzleti magatartás valamint a minőség és szakszerűség biztosítását céljául kitűző szakmai szövetség a világon a legnagyobb próbavásárlással foglalkozó cégeket tömörítő szervezet.

„A válság Európában még javában érezteti a hatását, ugyanakkor a vállalatok egyre inkább beruházásként, mintsem költségtényezőként tekintenek a próbavásárlásokra. A próbavásárlások eredményei alapján meghozott döntések meghatározók lehetnek mind a vállalat, mind pedig a tesztelt munkatársak számára, ezért más országokhoz hasonlóan itthon is fontos volna, hogy a cégek kizárólag megbízható ügynökségekkel végezzenek ilyen kutatásokat” – hangsúlyozta Malonyai Katalin, a konferencia magyar résztvevője, a szintén MSPA-tag Mystery Visit Kft. ügyvezetője.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!