szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH döntését és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét.

A versenyhivatal jogszabályba ütközőnek tartotta a L'Oréal Magyarország Vichy Liftactiv CxP, Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékeinek bizonyos reklámszövegeit. A GVH azt vizsgálta, hogy a L'Oréal Magyarország által országos terjesztésű lapokban és országosan elérhető televíziós csatornákon keresztül közzétett, a termékei hatékonyságát hangsúlyozó állítások valós információkat közvetítenek-e a fogyasztók felé. Azt kívánta tisztázni, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.

A L'Oreal Magyarország egyes állításait hitelt érdemlően igazolni tudta, így a GVH valósnak fogadta el azokat. Más állításokat azonban a L'Oréal által benyújtott anyagok nem támasztották alá megfelelően, ezért kapta a L'Oréal a bírságot.

A bírság meghatározása során a GVH figyelemmel volt a kommunikációs eszközök reklámköltségére, valamint az érintett termékek értékesítési adataira. Ezek mellett enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy rövid ideig reklámozott termékekről van szó, és a reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak. Enyhítő körülmény volt, hogy a L'Oréal Magyarország valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében − a szakmai gondosság követelményeit betartva − végzett vizsgálatot, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban.

A GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az egyes termékek kampánya az adott rövid időszakban intenzív volt, így a fogyasztók széles körét érhette el, emellett a jogsértés több terméket érintett, és az érintett vállalakozás a piac jelentős szereplője.

A L'Oréal Magyarország vitatja a GVH megállapítását, miszerint három termékének reklámozása esetében 2009. január 1. és május 1. között egyes állításaival nem az érvényes szabályozásnak megfelelően járt volna el, és vizsgálja a határozat bírósági felülvizsgálatának lehetőségét − áll a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft.-nek az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A L'Oreal Magyarország indoklása szerint a GVH nem vizsgálta és nem kérdőjelezi meg sem a termékek minőségét, sem azok biztonságosságát. A határozat kizárólag egyes reklámkijelentésekre vonatkozik, amelyekkel a cég a termékeinek vizsgálati eredményekkel igazolt hatékonyságát ismerteti.

"A termékek hatékonyságának leírása olyan módon, amelyet a magyar versenyhivatal döntése elvárna, álláspontunk szerint eltér a jelenleg a kozmetikai iparban nemzetközileg alkalmazott gyakorlattól" − idézi a cég közleménye Sasvári Tündét a L'Oréal Magyarország PR-menedzserét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

HavariaPress Gazdaság

Százötvenmilliós bírság a L'Oréalnak

Százötvenmillió forintra bírságolta a L'Oréal Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal, megtévesztésre alkalmas reklámjai miatt - jelenti a HavariaPress. A versenyhatóság szerint ugyanis a kozmetikai világcég egyes termékeiről, illetve azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé.