Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Utasok százezreinek életét keserítik meg Nagy-Britanniában a mind aktívabb fémtolvajok, akik a busás haszon reményében tonnaszám lopják a vasúti biztosító berendezések rézkábeleit – írta keddi riportjában a The Guardian.
A vezető brit baloldali napilap beszámolója szerint a kínai és az indiai gazdaság meredeken emelkedő fémkeresletét a brit vasúti infrastruktúra is megszenvedi, ugyanis az egekbe szökő árak hatására rekordszintet ért el a fémtolvajlás a brit vasutak mentén.
A hálózati infrastruktúra működtetéséért felelős cég, a Network Rail adatai szerint a lopási hullám évente 11 ezer vonatot és egymillió utast érint, főleg vonatkésések, forgalmi fennakadások formájában. A cég becslései szerint jelenleg évente csaknem 500 ezer percnyi késést okoznak a kábellopások a brit vasúthálózaton. Vannak olyan országrészek, amelyekben naponta 40 rézkábel-tolvajlási esetet jelentenek be.
A vállalat vasútbiztonsági jelzőrendszereiből 2006 óta összesen 35 millió font (12 milliárd forint) értékű rézkábelt loptak ki, de a Network Rail azzal számol, hogy ha a folyamatot nem sikerül megfékezni, 2014-re eléri az évi 20 millió fontot (csaknem 7 milliárd forintot) a tolvajok rézkábel-zsákmányának értéke – írta a The Guardian.
A kábeltolvajok aktivitása követi a világgazdasági konjunktúra alakulását. A lopások száma 2008 végén – amikor a pénzügyi válság elmélyülésével a réz világpiaci ára visszaesett – érezhetően csökkent, ám az árszint már visszatérőben van a 2006-2007-es szintekre, és ez lopási rekordokban is megmutatkozik – írta a tekintélyes brit lap.
A tolvajok a haszon reményében jelentős kockázatokat is vállalnak: a múlt héten Északkelet-Angliában súlyos égési sérülésekkel vittek kórházba egy fiatal férfit, aki egy 66 ezer volt feszültség alatt álló kábelt próbált kivágni egy transzformátor-állomásból.
A Network Rail külön munkacsoportot hozott létre a lopások megfékezésére, de a cég a lapnak elismerte, hogy fizikailag lehetetlen a napi 24 órás járőrözés a 32 ezer kilométeres brit vasúthálózat teljes hosszában.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A járművek hivatalosan „kulcsos autók”, azaz megfelelő vezetői döntés esetén bármelyik dolgozó használhatja – például az elnökség tagjai is.
Rohadéknak és elmebetegnek nevezte a fideszes publicista a jogtudóst.
A tiltakozókat arról kérdeztük, mit szimbolizál nekik a hatvanpusztai uradalom, és mire költenék a több tízmilliárdot, amibe a felújítása került.
A hűvös idő enyhítette a helyzetet, de már érkeznek is az új lárvagenerációk.