Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az idei költségvetés általános tartalékát töltené fel a Fidesz azzal a 35,2 milliárd forinttal, amelyet a Mol köteles volt az Európai Bíróság döntése alapján visszafizetni az államnak.
A 2010-es költségvetés módosítására tett indítványában a fideszes Rogán Antal azt javasolja, hogy az idei büdzsé kimerülőben lévő általános tartalékát emeljék meg a Mol Nyrt. által már befizetett 35,2 milliárd forinttal. A politikus felhívta a figyelmet arra, hogy a Molnak azért kellett visszafizetnie ezt az összeget, mert az Európai Bíróság döntése alapján az elmúlt évek során tiltott állami támogatásban részesült.
A tartalék kimerülésével kapcsolatban a fideszes képviselő kifejtette: a 2010. évi költségvetés tervezése során a korábbi kabinet több olyan kötelezettségre nem irányzott elő forrást, amelyet mindenképpen teljesíteni kell; ilyen volt például az árvízi védekezés költségeinek egy része.
Rogán Antal javaslata emellett rendezné azt is, hogy az elmúlt években a gyógyító-megelőző ellátás jogcímcsoportból finanszírozott egészségügyi szolgáltatók jelentős adósságot halmoztak fel, míg az Egészségbiztosítási Alap költségvetése 2007-ben és 2008-ban többlettel zárt. Az előbbiek alapján szerinte indokolt, hogy a kormány az alap tartalékát az említett szolgáltatók adósságának rendezésére fordítsa. A módosítással felhatalmazást kap a kormány ezen intézkedésre, továbbá a végrehajtás részletes szabályainak megalkotására.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.