Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Rövidesen beköszönt a kgfb-kampány, de tízből négy autós nem tud arról, hogy 2010-től más szabályok szerint köthetik meg kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat. A BellResearch a kgfb-kötési és biztosítóválasztási preferenciákat elemezte.
Az autósok 40 százaléka gyakorlatilag nem hallott a a kötelező felelősségbiztosítás megváltozott jogi feltételeiről – állapította meg a BellResearch felmérése. A kutató- és tanácsadócég a kgfb- és casco-választási preferenciákat vizsgálta egy félezer fő megkérdezésével készült telefonos interjúsorozatban, melyben olyan 18-64 év közötti lakosokat kérdezett, akik legalább egy személygépkocsinak üzembentartói.
A földrajzi régiók szerint számottevőek a különbségek: míg a fővárosban és környékén, valamint a Dunántúlon „csupán” 35 százalék a tájékozatlanok aránya, addig a keleti országrészben 48 százalék, vagyis majdnem minden második autós számolt be hiányos ismeretekről. A településhierarchiában is érvényesül egy trend: minél kisebb településen él a válaszadó, annál kevésbé valószínű, hogy az ismeretek birtokában lenne. Papírforma szerint alakul az iskolai végzettség szerint vizsgált összefüggés is: a diplomások között 31 százalékának nincs információja a kérdésről, a kevésbé képzettek körében ez az arány azonban már 44 százalék. A nemek szerint vizsgálat alapján a nők 43 százalékához nem jutott el a tájékoztatás, a férfiak esetében ez az arány 37 százalék. Meglepő módon az általában információéhes fiatalokban kevésbé tudatosult a kérdés, mint az érettebb korosztály esetében: a negyven év felettiek 36 százaléka, a fiatalabbaknak viszont már 45 százaléka bizonyult járatlannak a témában.
Az ismerethiány hátterében több tényező is állhat – értelmezi az eredményeket Harsányi Gábor, a BellResearch igazgatóhelyettese. Egyrészt az emberek feledékenysége magyarázhatja a viszonylag korlátozott ismereteket, másrészt nagyon fontos, hogy az autósok jelentős része közvetlenül nem érintett még ezekben a kérdésekben, hiszen az egyik legfontosabb változás, miszerint a szerződéskötés időpontjára módosult az átkötés lehetősége, kezdetben csak azokra lesz hatással, akik idén vásároltak autót. Harmadsorban a kommunikáció valóban nem ért célba az autóstársadalom egy részénél.
A tájékozott autósok közül tízből hatan úgy vélik, hogy jobb helyzetbe kerültek a korábbinál, mindössze 28 százalékuk gondolja, hogy nem lesz érzékelhető hatása a jogszabály-korrekciónak, amelyet elenyésző arány, csupán 6 százalék tekint negatív hozamúnak.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az ételpazarlás miatt több hotellánc már trükköket alkalmaz, hogy kevesebb ételt dobjanak ki a vendégek.
Földes András riportja Munkácsról.
A mentőknek további 24 sérültet kellett ellátniuk.