Optimisták a német háztartások

Továbbra is erős a német háztartások optimizmusa a GfK intézet fogyasztói hangulatot vizsgáló, novemberre vonatkozó felmérése szerint.

  • MTI MTI
Optimisták a német háztartások

A legnagyobb német piackutató fogyasztói bizalmi indexe novemberre is stabilan tartotta magát az októberben beállított 4,9 ponton, igaz, az elemzők még ennél is jobbat, 5,1 pontot vártak. Szakértők szerint ez egyértelmű jelzés arra, hogy a német fogyasztók a gazdasági élénkülés folytatódását várják. Az októberi mutató két és fél év óta a legmagasabb, 4,9 pont lett a szeptemberi, felfelé módosított 4,3 pont után. A fogyasztói hangulatot tükröző kompozit indexet három különböző mutató alapján számítja a GfK. A lakosságnak a gazdaság teljesítményével kapcsolatos várakozásai javultak novemberre, ugyanakkor kedvezőtlenebbül ítélik meg személyes jövedelmük alakulásának kilátásait. Csökkent a fogyasztási hajlandóságot tükröző index is, így alakítva ki az októberhez képest változatlan mutatót.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek