szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Még küzd a válság hatásaival a magyar autókölcsönzői piac, de a visszaesés mértéke már csökken és jövőre a válság előtti szintre emelkedhet a bevétel, sőt Magyarország uniós elnökségének köszönhetően meg is haladhatja azt – derül ki a Sixt Magyarország autókölcsönző összeállításából.

A német székhelyű Sixt AG franchise partnereként működő autókölcsönző bevétele 2010-ben a megelőző évhez képest mintegy ötödével esett vissza augusztusig, pozitívum azonban, hogy a csökkenés a három nyári hónapban ennél alacsonyabb, 16 százalék volt.

A korábbi évekhez viszonyítva 2009-ben körülbelül 6 százalékkal csökkent a Magyarországra látogató külföldiek száma, ráadásul többségük a környező országokból érkezve nem feltétlenül igényelt bérautót. Az üzleti utazók rétege, a Sixt egyik elsődleges célcsoportja is jóval kevesebbet utazik.

A szállodákból érkező ad hoc jellegű foglalások száma visszaesett, és az ebből eredő forgalom csökkent, de az utazási irodák foglalásai átlag 21 százalékkal, június, július, augusztus hónapban pedig már 62 százalékkal emelkedtek a megelőző év azonos időszakához viszonyítva.

A kihelyezett internetes, úgynevezett brókerfoglalások száma több mint egyötödével lett magasabb, mint 2009 ugyanezen időszakában. Mindez a fokozatos fellendülést és a válság előtti állapotok lassú visszaállását sejteti, és jól mutatja a külföldről érkezők utazási szokásainak változását, nagyobb tudatosságát és árérzékenységét - írja Dévai Gábor ügyvezető a közleményben.

A Sixt rent a car - Wallis Autókölcsönző Kft. ügyvezetője a hazai kkv-szektorból érkező forgalom csökkenését érezte drasztikusnak az elmúlt időszakban – ez volt a felelős a 20 százalékos forgalomcsökkenés háromötödéért –, mely az autókölcsönző tapasztalatai alapján a cégek cash flow helyzetének romlásával, a körbetartozásokkal és a pénzügyi forrásokhoz való nehezebb hozzáféréssel magyarázható.

Az eredményre ható legfontosabb tényező még mindig az, hogy az autókölcsönzőnek a devizaalapú finanszírozás nyomán fellépő árfolyamveszteséggel is meg kellett küzdenie, ami miatt – és a zsugorodó piachoz alkalmazkodva –, a flotta 20 százalékos csökkentése mellett döntöttek és 6, illetve 12 hónappal meghosszabbították a futamidőt.

"Úgy gondoljuk, hogy 2011-ben elsősorban a turizmus révén bevételünk ismét eléri a válság előtti szintet, sőt talán a soros EU elnökség miatt nemcsak megközelíti, hanem meg is haladja majd azt" – mondta Magyar Nikoletta, a Sixt Magyarország marketing vezetője a közlemény szerint. Ezt a nyári foglalások is alátámasztják: a megvalósult foglalások száma az év első nyolc hónapjában átlagosan 5 százalékkal, a nyári hónapokban pedig már 13 százalékkal emelkedett a válság kezdeti időszakához képest.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

A bérautó sofőrjének kell gondoskodnia a téli gumiról

Aki autót bérel, tudnia kell, hogy nem jár neki automatikusan a téli gumi. Csak azokban az országokban, ahol egyébként a használata kötelező. Ahol nem, mint például nálunk, az autó vezetőjének kell gondoskodnia arról, hogy hó vagy jég esetén a megfelelő gumival közlekedjen - bérautóvál is.

MTI Gazdaság

Hatalmas elektromos bérautó hálózat indulhat Budapesten

Budapesten kívánja elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars: a magyarországi társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná – írja csütörtöki számában a Napi Gazdaság.