Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kormányhatározat szerint a tőkejuttatásból 12,430 milliárd forint a jegyzett tőkét növeli, 7,570 milliárd forint pedig tőketartalékba kerül. Ezzel az MFB 87,7 milliárd forintos jegyzett tőkéje 100 milliárd forintra nő.
A kormány 20 milliárd forintos tőkejuttatást ad az állami tulajdonban lévő Magyar Fejlesztési Bank Zrt.-nek (MFB) egy szerdán elfogadott és a Magyar Közlönyben csütörtökön megjelent kormányhatározat szerint. A tőkeemelésre az MFB-ről szóló törvény júniusi módosítása alapján kerül sor, amely szerint a fejlesztési bank jegyzett tőkéjét ez év végéig legalább 100 milliárd forintra kell emelni - mondta az MTI kérdésére Nyíri János, az MFB szóvivője.
A kormányhatározat szerint a tőkejuttatásból 12,430 milliárd forint a jegyzett tőkét növeli, 7,570 milliárd forint pedig tőketartalékba kerül. Ezzel az MFB 87,7 milliárd forintos jegyzett tőkéje 100 milliárd forintra nő. A bank saját tőkéje a honlapján publikált 2009-es nem-konszolidált mérleg szerint tavaly év végén 141,69 milliárd forint volt.
A bank az igazgatóság által november elején elfogadott beszámoló szerint az idei első háromnegyed évet 17,695 milliárd forintos veszteséggel zárta. A honlapon megjelent rövid közlemény szerint a háromnegyed éves veszteség meghaladja a saját tőke 10 százalékát. A bank a tavalyi évet 5,71 milliárd forint mérleg szerinti, nem konszolidált nyereséggel zárta. A kormányhatározat szerint a tőkejuttatás a 2010-es költségvetés általános tartalékának terhére történik, és egy összegben, legkésőbb december 20-ig utalandó az MFB számlájára.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.