Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Audi a következő öt évben több mint 10 milliárd eurót, a magyar hazai össztermék (GDP) nagyjából 10 százalékának megfelelő összeget fordít fejlesztésre.
A luxusautókat gyártó német társaság hétfői bejelentése szerint 2011 és 2015 között összesen 11,6 milliárd eurót ruháznak be a gyártási technológia és a modellkínálat fejlesztésébe. A cég nagyjából 5 milliárd euróból a németországi - ingolstadti és neckarsulmi - üzemeket modernizálja, és jövőre 1200 fővel bővíti az alkalmazotti állományt. A legtöbb pénzt új modellek és újgenerációs - elektromos és hibrid - motorok fejlesztésére fordítja a Volkswagen konszernhez tartozó vállalat. A fejlesztéseket főként kínai piac a dinamikus bővülést ígérő kilátásai indokolják - áll Axel Srotbek pénzügyi igazgató közleményében.
Az Audi Kínában már több mint 1 millió kocsit adott el, az egymilliomodik darabot - a társaság honlapja szerint egy metálkék Q5-öst - az idén októberben adták át a vásárlónak. Ugyanakkor megfigyelők szerint az ázsiai országra koncentráló fejlesztések veszélyeket is hordozhatnak. Erre utal például az, hogy hétfőn a frankfurti tőzsdén meredek, 5 százalékot közelítő gyengüléssel reagáltak német autóipari részvények egy hírre, amely szerint a 22 millió lakosú Pekingben jövőre feleannyi új autóra adnak ki forgalomba helyezési engedélyt, mint idén, hogy megfékezzék a kínai fővárosban eluralkodó közlekedési káoszt, az állandó dugókat.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.