szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A magyarországi gépjárműpiacon az idén már 10-15 százalékos növekedés lehetséges a 2010. évi 26 százalékos visszaesés után, az Opel márka a bővülő piacon 11 százalékra tornázhatja fel részarányát – mondta Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója újságíróknak.

Várakozását az igazgató arra alapozta, hogy a tavalyi első két negyedévi zsugorodás után az év második felében fölfelé indult a piac, decemberben az Opel már 15 százalékos részarányt tudott elérni a Magyarországon forgalmazott márkák között.

Kovács Tamás beszámolt arról, hogy 2010-ben 5 501 új Opelt értékesített a márkakereskedői hálózat, ez 10,45 százalékos piaci részarányt jelent, és a második helyhez elegendő a márkák között. A személygépkocsiknál az eladott Opelek száma az összpiacit kissé meghaladó mértékben, 28 százalékkal mérséklődött, a haszonjárművek eladását viszont több mint 50 százalékkal, 290 darabbal sikerült növelni.

Ugyanakkor átrendeződött az értékesítés szerkezete: előtérbe kerültek a flottavásárlók és a céges ügyfelek. Az összpiacon belül a céges ügyfelek aránya 71 százalék volt tavaly, két évvel korábban még 45 százalék. Az igazgató megjegyezte: a magánértékesítésben az Opel volt a legnépszerűbb márka Magyarországon tavaly. Hozzátette, hogy a kereskedelmi szervezet tevékenyégének 1991. januári indulása óta, az elmúlt 20 évben összesen 363.402 Opelt értékesített Magyarországon.

Solt Tamás, a General Motors Powertrain Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy megkezdődött a tavaly ősszel bejelentett, félmilliárd eurós új projekt előkészítése Szentgotthárdon. Egyelőre az épületek előkészítése folyik, de a nyáron már érkeznek az új gépek, és még az idén 100 új munkatársat vesznek fel.

Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall cég alelnöke tavaly szeptemberben jelentette be Budapesten, hogy 500 millió eurós beruházással bővítik a szentgotthárdi motorgyárat. A tervek szerint a bővítés eredményeként három új motorcsalád gyártása kezdődik meg, s ezzel a gyár kapacitása évi 500 ezer darabra nő a jelenlegi 460 ezerről. Az új részleg termelése 2012-ben indul, és a teljes kapacitást 2015-re éri el. A projekt mintegy ezer új munkahelyet teremt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Milyen autókat vettek 2010-ben a magyarok? Toplisták, kategóriák

2010-ben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 51 591 személygépkocsit adtak el, ez 34,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon tavaly 43 423 személyautót helyeztek forgalomba, 27,8 százalékkal kevesebbet, mint 2009-ben – olvasható az egyesület közleményében.

MTI Autó

Negyedével kevesebb új autót helyeztek forgalomba tavaly

Tavaly összesen 43476, decemberben 3902 új autót helyezetek forgalomba Magyarországon, a 2010-es adat 27,8, a havi 9,8 százalékos csökkenést mutat az egy évvel korábbiakhoz képest - tájékoztatta az autópiaci adatokat rendszeresen közlő Datahouse Kft. hétfőn.

Autó

Már karácsony előtt megveszik a luxusautót

Eggyel kevesebb luxusmárka képviselteti magát Magyarországon, de nem ez az oka annak, hogy – az elmúlt mintegy másfél évtized rendre növekvő eladásait megszakítva – a tavalyi nagyobb mérték után az idén visszafogottabban mérséklődött a prémium kategóriában az autók eladása.

Hírszerző/FH Autó

Negyedével zuhant a magyar autópiac

A 2009-es mennyiséghez képest, 25,7 százalékkal kevesebb új autót és kishaszonjárművet adtak el tavaly, összesen 52 ezer 700 darabot - írja a Népszabadság keddi számában.