Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Emelkedni fog a repülőjegyek ára, illetve ismét megjelenhetnek vagy nőhetnek az üzemanyagpótdíjak, miután a nyersolaj drágulásával párhuzamosan megy fel a repülőgépek üzemanyagának ára - írta a Napi Gazdaság pénteki számában.
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) adatai szerint a múlt hét végén hordónként 111,70 dollárt kellett fizetni a kerozinért, ami 4,5 százalékkal több a január elejinél, 7,1 százalékkal magasabb a december közepi árnál, és 27,2 százalékkal az egy évvel korábbinál. A repülőgépek üzemanyaga 2008 szeptember vége óta nem volt olyan drága, mint most - írta a Napi Gazdaság.
A British Airways az elsők között jelentette be december közepén, hogy utanként 10 fonttal emeli hosszú távú járatain az üzemanyag pótdíjat. Ezzel az emeléssel már 63-108 font közötti összeget tesz ki a felár az út hosszától függően. (Egy font hozzávetőleg 320 forint.) A rövid távú járatokon nem nőtt a felár. Utoljára két évvel ezelőtt emelte a pótdíjat a brit légitársaság, amikor nagyon megemelkedett az olaj ára, de azóta két ízben is csökkentést hajtott végre. Változik a helyzet Ázsiában is: emelésről döntött egyebek mellett a Singapore Airlines, a hongkongi Cathay Pacific és a japán Nippon Airlines. Ezzel azonban az emeléseknek még nemigen lesz vége, hiszen a BA példáját valószínűleg mások is követni fogják. Az ausztrál Quantas is jelezte, hogy emelheti árait és az pótdíjat, figyelve, hogy mit tesznek fő versenytársai. Egyelőre a vezető légi cégek többsége még óvatos, figyelik a piaci fejleményeket. Elemzők szerint azonban az olcsó jegyek időszakának valószínűleg vége.
A diszkont légitársaságok egyelőre nem jelentettek be emelést, az easyJet azonban éppen csütörtökön jelezte, hogy megduplázódhat a vesztesége egyebek mellett az üzemanyagárak emelkedése miatt. Elemzők emlékeztetnek arra, hogy legfőképpen az üzemanyagköltség tükröződik a jegyárakban: a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, az IATA adatai szerint a kerozin most nagyjából 20 százalékkal drágább, mint egy évvel ezelőtt, ezért szinte elkerülhetetlen a jegyárak emelkedése.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni. Kövesse a közgyűlés eseményeit a HVG élő közvetítésével.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.