Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9e813a17-7ba0-452d-915f-69d6fbe5371a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egyelőre nem tudni, ki áll az akció mögött.","shortLead":"Egyelőre nem tudni, ki áll az akció mögött.","id":"20250401_ujpest-ferencvaros-benedek-tibor-falfestmeny-zold-festek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e813a17-7ba0-452d-915f-69d6fbe5371a.jpg","index":0,"item":"0983ed29-cc71-41e1-a33a-823236837317","keywords":null,"link":"/elet/20250401_ujpest-ferencvaros-benedek-tibor-falfestmeny-zold-festek","timestamp":"2025. április. 01. 10:33","title":"Zöld festékkel kenték össze a Benedek Tibor emlékére készített újpesti falfestményt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e248399-aef8-41e1-ac13-a8e5c79109dd","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Portré Lőw Zsoltról, a Red Bull Leipzig új vezetőedzőjéről, akinek juniorként még Véber György cipőjében kellett fociznia, mostanra viszont napjaink legsikeresebb magyar szakemberévé nőtte ki magát.","shortLead":"Portré Lőw Zsoltról, a Red Bull Leipzig új vezetőedzőjéről, akinek juniorként még Véber György cipőjében kellett...","id":"20250331_Low-Zsolt-Lipcse-RB-Leipzig-vezetoedzo-Bundesliga-portre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e248399-aef8-41e1-ac13-a8e5c79109dd.jpg","index":0,"item":"e8f17b6d-411c-46d7-8d9f-23d9eb37748e","keywords":null,"link":"/sport/20250331_Low-Zsolt-Lipcse-RB-Leipzig-vezetoedzo-Bundesliga-portre-ebx","timestamp":"2025. március. 31. 17:57","title":"Távolodna a futballpályától a BL-győztes magyar sikeredző, de megkapta élete legnagyobb lehetőségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"802727a6-4ac9-4f7e-adaa-0bd09a6a5a8a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Bolondok napja alkalmából viccelték meg a focistát.","shortLead":"Bolondok napja alkalmából viccelték meg a focistát.","id":"20250401_szoboszlai-dominik-telekom-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/802727a6-4ac9-4f7e-adaa-0bd09a6a5a8a.jpg","index":0,"item":"ab700f96-0d47-4a80-b971-40a6356b16e5","keywords":null,"link":"/elet/20250401_szoboszlai-dominik-telekom-atveres","timestamp":"2025. április. 01. 14:09","title":"„Úgy néz ki, mint a seggem kifordítva” – groteszk szoborral verte át Szoboszlait a Telekom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"554353f9-3e39-4777-9442-4ec0f05542ea","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Botrányos körülmények között történt vezetőváltás a sportszövetség élén.","shortLead":"Botrányos körülmények között történt vezetőváltás a sportszövetség élén.","id":"20250330_nagy-peter-doos-imre-tisztujito-kozgyules-elnokvalasztas-magyar-sulyemelo-szovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/554353f9-3e39-4777-9442-4ec0f05542ea.jpg","index":0,"item":"5b36daed-e317-449f-a04b-3fad01058417","keywords":null,"link":"/sport/20250330_nagy-peter-doos-imre-tisztujito-kozgyules-elnokvalasztas-magyar-sulyemelo-szovetseg","timestamp":"2025. március. 30. 17:38","title":"17 év után leváltották a Magyar Súlyemelő Szövetség elnökét, aki biztos volt a győzelmében, de készült B-tervvel is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cde333d-a158-4975-aad7-7a23e0df8ff6","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"A bankok elkényelmesedtek, a döntéshozók használhatatlan ötletekkel próbálják megújítani a fizetést vagy a készpénzhasználatot igyekeznek visszahozni. Eközben olyan rendszerekre hagyatkozunk, amelyek drágák, és ha egyik pillanatról a másikra eltűnnének, nem lenne mivel lecserélni őket. Mi lehet a megoldás? A zágrábi Money Motion konferencián a nyitó előadást tartó Gauder Milánnal beszélgettünk, akinek a nevéhez az érintésmentes fizetés elterjesztése köthető.","shortLead":"A bankok elkényelmesedtek, a döntéshozók használhatatlan ötletekkel próbálják megújítani a fizetést vagy...","id":"20250401_Gauder-Milan-fintech-fizetesi-rendszer-money-motion-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cde333d-a158-4975-aad7-7a23e0df8ff6.jpg","index":0,"item":"0a7f0614-0695-4eb0-aaba-03c135a8ea18","keywords":null,"link":"/360/20250401_Gauder-Milan-fintech-fizetesi-rendszer-money-motion-interju","timestamp":"2025. április. 01. 11:49","title":"Gauder Milán: Az a kormány akar kétezer ATM-t telepíttetni, amelyik két éve bezárt ötszáz postát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92f2a641-8ae4-4026-8fb5-547aefd22c17","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Bár elsőre csak egy kicsit megnyújtott Dusternek tűnhet, a valaha készült legerősebb Daciaként jegyzett Bigster több ennél. Marseille környékén próbáltuk ki a négyfelé hajtással támadó román újdonságot, mely alaphangon 10 millió forintot kóstál.","shortLead":"Bár elsőre csak egy kicsit megnyújtott Dusternek tűnhet, a valaha készült legerősebb Daciaként jegyzett Bigster több...","id":"20250331_merjunk-nagyot-almodni-legerosebb-legdragabb-daciat-bigster-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92f2a641-8ae4-4026-8fb5-547aefd22c17.jpg","index":0,"item":"9bd8826b-c153-47bf-b735-3cd166e06127","keywords":null,"link":"/cegauto/20250331_merjunk-nagyot-almodni-legerosebb-legdragabb-daciat-bigster-teszt-velemeny","timestamp":"2025. március. 31. 15:18","title":"Merjünk nagyot álmodni: vezettük a legerősebb, legdrágább Daciát, a vadonatúj Bigstert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0afe6b0e-4143-498d-ae61-275fc9358fb3","c_author":"Folk György (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Európa vidéki térségei akár energiaszükségletük harmincszorosát is előállíthatnák – derül ki egy friss uniós riportból. A kiaknázatlan lehetőségek megvalósulását azonban technikai, környezeti és társadalmi akadályok is nehezítik. Adatalapú cikkünkből az is kiderül, hogy a magyar régióknak mekkora a megújulóenergia-termelési potenciálja.","shortLead":"Európa vidéki térségei akár energiaszükségletük harmincszorosát is előállíthatnák – derül ki egy friss uniós...","id":"20250331_napenergia-Europa-videki-regioiban-oriasi-lehetosegek-es-osszetett-kihivasok-kez-a-kezben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0afe6b0e-4143-498d-ae61-275fc9358fb3.jpg","index":0,"item":"8fada4e0-be3f-4a3f-8335-f8f4057a7624","keywords":null,"link":"/eurologus/20250331_napenergia-Europa-videki-regioiban-oriasi-lehetosegek-es-osszetett-kihivasok-kez-a-kezben","timestamp":"2025. március. 31. 18:09","title":"Óriási lehetőségeket tartogat a napenergia Európa vidéki régióiban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6c6d74e-029e-4be8-a06a-08229d898eb1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.","shortLead":"Az elektromos jármű az ütközést követően kigyulladt.","id":"20250401_Xiaomi-SU7-halalos-baleset-Kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6c6d74e-029e-4be8-a06a-08229d898eb1.jpg","index":0,"item":"d72786de-8583-4aa0-97b9-346a47ef8bea","keywords":null,"link":"/cegauto/20250401_Xiaomi-SU7-halalos-baleset-Kina","timestamp":"2025. április. 01. 15:57","title":"Három áldozata van a Xiaomi SU7 első halálos balesetének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Furcsa ügy borzolja az olasz kedélyeket. A Fiat konszern operatív irányítója a fejébe vette, hogy a cégközpontot áthelyezi az amerikai autófővárosba, Detroitba. Az Itáliai mágnások egy része, beleértve a cég elnökét, erről hallani sem akar.
A Financial Times címlapon számolt be róla, hogy Sergio Marchionne, aki egy személyben a Fiat és a Chrysler vezérigazgatója, Olaszország-szerte nagy vihart kavaró javaslatot tett, amely szerint a cég központját Torinóból áthelyezné az Egyesült Államokba, s mindehhez a Chrysler az USA kormányától egyedi feltételek mellett kapna kölcsönt. Marchionne szándékai egy hónappal azután derültek ki, hogy megszületett a munkaügyi megállapodás a Fiat zászlóshajójának számító torinói gyáregység jövőjéről. Eszerint az üzem termékeiket nem helyezik ki az olcsóbb gyártás miatt sem Észak-Amerikába, sem a kelet-európai régióba.
Sergio Marchionne kamerák kereszttüzében a milánói tőzsdén a Fiat Industrial részvényeinek bevezetésekor, idén január 3-án. Amerikai álom
AP
Az olasz ipari és üzleti élet vezetői vezetők úgy tartják, mivel a Fiat az olasz ipar meghatározó szereplője, Marchionne bármely döntése, amely az autógyár helyzetét rontaná, katasztrofális következményekkel járhat az ország amúgy is gyengélkedő külföldi befektetői megítélésére.
Vasárnap, John Elkann a Fiat elnöke megkísérelte némileg oldani a bejelentés miatt kialakult feszültséget azzal, hogy idézte a torinói polgármestert: „bármilyen fúziós ügylet születne a Chryslerrel, Torino marad a Fiat európai központja.” Jóllehet, a JD Power statisztikai cég múlt pénteki San Franciscó-i fórumán Marchionne még azt mondta, két-három éven belül a Fiat egyesülhet a Chryslerrel, és áthelyezheti a központját a tengeren túlra.
A Fiat
Giovanni Agnelli által 1899-ben alapított Fiat (Fabbrica Italiana Automobili Torino), olasz ipar büszkesége. Olyan olasz márkák tartoznak hozzá többek között, mint az Abarth, az Alfa Romeo, a Ferrari, a Lancia, az Irisbus, az Iveco, a New Holland, a Maserati, a Zastava, a Magneti Marelli és maga a Fiat. A cég forgalma tavaly megközelítette a 36 milliárd eurót, ami 179 millió eurós profithoz volt elég a válás utáni kilábalás évében. A cég majd 130 ezer alkalmazottat foglalkoztat.
Az olasz közjóléti miniszter telefonon egyeztetett az autógyár vezérigazgatójával, majd kijelentette, a jövőbeni tervekkel kapcsolatban még semmi nem dőlt el. A Fiatnak olasz vállalatnak kell maradnia, torinói központtal. Marchionne elképzeléseinek mindezek ellenére akadnak támogatói is. A Fiat régebbi banki partnerei várakozásokkal tekintenek az olasz vezérigazgató törekvései elé, aki köztudottan nem titkolja csalódottságát az olasz bürokráciával és a munkavállalói oldallal kapcsolatban, s karcsúsítani kívánja a Fiat tevékenységét Olaszországban. Elsősorban azzal, hogy a csoport irányítását belátható időn belül áthelyezné Detroitba.
Bár minden ízében modern autó a Fiat 500 kabrió, a kispolszkis emlékektől nem szabadulok. A kéthengeres kis turbós motor hangja az, ami felkorbácsolja a nosztalgiát. Azon tanított meg a feleségem autót vezetni. Nem ment könnyen, és az nem a polák hibája volt. Az emlékek számlájára írom, hogy kedveltem a tesztautó fulladásos hörgését, amely pörgetve szép motorhanggá alakul át. Ha szingli lennék, fiatal és bohó, talán meg is venném magamnak.
Az év első tíz hónapjában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 42 054 személygépkocsit adtak el, ez 39,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon 36 054 személyautót helyeztek forgalomba, 31,1 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első tíz hónapjában – olvasható az egyesület közleményében.
A Fiat a jelenlegi 20 százalékról 25-re emeli részesedését Chrysler autógyárban, miután egy új gyárat létesít az Egyesült Államokban, ahol üzemanyagtakarékos motorokat állítnak elő.
Kisautójának, a Fiat 500-asnak villanymotorral meghajtott változatát először az Egyesült Államokban fogja piacra dobni az olasz Fiat konszern - írta kedden a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
A Fiat az új év első napjával leválasztotta ipari gépgyártási tevékenységi körét autógyártó üzletágáról. Ezáltal az amerikai Chrysler autógyárral folytatott együttműködés keretében egy globális autóipari konszern, valamint egy különálló haszongépjármű gyártó csoport jött létre.