Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Tavaly 17,1 millió hektoliter sört főztek Csehországban, az 1989-es rendszerváltás után a legkisebb mennyiséget. Az előző, 2009-es évhez viszonyítva a csökkenés nyolc százalékos - közölte a Hospodárské Noviny című cseh gazdasági napilap hétfőn.
Az újság rámutat, hogy az eredmény kedvezőbb, mint a korábbi becslések, amelyek 12 százalékos visszaesésről szóltak. A visszaesés legfőbb oka az évek óta fokozatosan csökkenő csehországi sörkereslet. Két éve, 2009-ben még 18,6 millió hektoliter volt a csehországi sörtermelés, míg a rekordot a 2007-es év tartja 19,9 millió hektoliterrel. Eddig a leggyengébb év az 1993-as volt, amikor csak 17,8 millió hektoliter sört főztek az országban. A kifőzött sör mintegy 20 százaléka külföldön talál vevőre, bár az utóbbi években ez inkább csökken, mintsem növekedne. A hazai sörfogyasztás tavaly hat százalékkal, a sörexport pedig tíz százalékkal maradt el a 2009-es szinttől. Mindezek ellenére a csökkenés oka alapvetően a hazai piacban keresendő, részben gazdasági okokban, részben a csehek folyamatosan módosuló italozási szokásaiban. A bor és a tömény szeszfogyasztás ugyanis folyamatosan emelkednek.
A Csehországban főzött sör 45 százalékát a pilseni Plzensky Prazdroj részvénytársaság állítja elő. Tavaly ez a csoport 8,3 millió hektoliter sört főzött. A sörpiac második számú játékosa, a prágai Pivovary Staropramen piaci részesedése 16 százalék, míg a harmadik helyen a Heineken csoport áll, 14 százalékkal. A cseh sörpiac 75 százalékát a Plzensky Prazdroj, a Pivovary Staropramen, a Heineken és a Budvar tartják a kezükben. A Budvar továbbra is állami tulajdonban van, míg a többi márka külföldi tulajdonos kezében van már. Szakértők az utóbbi évek eredményei alapján azt állítják, hogy a nagy cseh sörfőzdék válságban vannak. Már a 2009-es év eredményét, amikor 6,5 százalékkal kevesebb sört főztek, mint 2008-ban riasztónak minősítette a gazdasági sajtó. A másik oldalon növekszik a kis, regionális és helyi sörgyárak száma, és a termékeik iránti kereslet is. Új tendencia, hogy csökkent a csapolt sör forgalma, s nagyobb a keletje az üveges söröknek. Szakértők meglepetésnek minősítették, hogy Csehországban is egyre népszerűbbek az 1,5-2 literes műanyagüvegben árult sörök.
Az export terén továbbra is a Budvaré az elsőség. Tavaly, a gyár történetében először, több mint 600 ezer hektoliter sört adott el külföldön - elsősorban Németországban és Oroszországban. A Plzensky Prazdroj külföldi eladásai 29 százalékkal emelkedtek.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.