Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Tiszai Vegyi Kombinát (TVK) vesztesége 2010-ben 1,134 milliárd forint volt, ami jelentős javulás a 2009. évi 9,192 milliárd forint veszteséghez képest - jelentette a Mol-csoporthoz tartozó társaság a BÉT honlapján kedden közzétett nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) szerinti konszolidált gyorsjelentésben.
Jelentősen csökkent a TVK vesztesége tavaly. A bevételek 37,4 százalékkal 367,46 milliárd forintra emelkedtek, és közel fele, 49 százaléka a külpiacokról származott. Üzemi szinten viszont a TVK már nyereséges volt. A 2009. évi 7,51 milliárd forint üzemi szintű veszteséggel szemben 2010-ben 740 millió forint profitot könyvelhetett el a társaság. A gyorsjelentés magyarázata szerint az integrált petrolkémiai árrés emelkedése, az olefin melléktermékárak kedvező változása, a villamos energia árak csökkenése és a hatékonyságjavító intézkedések eredménye a javulás. Ugyanakkor kedvezőtlenül hatott a forint árfolyamváltozása és a TVK Erőmű Kft. által fizetett különadó.
A negyedik negyedévben az üzemi szintű vesztség 3,62 milliárd forint volt, míg az előző negyedévben 2,41 milliárd profitot számolt el a TVK ezen a soron, egy évvel korábban pedig 1,29 milliárd forint volt a veszteség. Az év egészében a TVK pénzügyi vesztesége 1,695 milliárd forintról 2,69 milliárd forintra nőtt. A készpénztermelő képességet mutató kamat- és adófizetés, amortizáció és értékcsökkenés előtti nyereség (EBITDA) 5,1 milliárd forintról 13,76 milliárd forintra emelkedett 2010-ben.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.