Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Két év alatt 95 kocsit kellene felújítani a 2-es vonalon.
Metrókocsik egyes alkatrészeinek cseréjére, felújítására, javítására írt ki nyílt közbeszerzési eljárást a BKV, két év alatt 95 kocsit kellene felújítani a 2-es vonalon. A közbeszerzési eljárásokat összesítő honlap adatai szerint a BKV a metrómotorkocsik egyes villamos készülékeinek adott futásteljesítmény utáni tervszerű javítására, egyes új pótalkatrészeinek szállítására vagy ezen készülékek rendkívüli meghibásodások miatti javítására írta ki a nyílt eljárást. Az MTI-nek név nélkül nyilatkozó BKV-s forrás azt mondta, a felújítás nincs összefüggésben a 2-es vonalon közlekedő Ev szerelvények nagyfelújításával.
Emlékezetett: ezeknek a kocsiknak a nagyszervizét azért nem végezték el, mert az Alstom szerelvényei váltották volna őket. Mivel a francia gyártó a mai napig nem szállította le a kocsikat, a régi, több millió kilométert futott szovjet szerelványeknek továbbra is forgalomban kell lenniük, de felújításukat nem lehet tovább halasztani. Kilométerre pontosan vezetik, hogy mely szerelvényt mikor kell felújítani, ezt biztonsági okokból nem hagyhatják figyelmen kívül.
Összesen 95 kocsit kellene szinte teljesen felújítani két év alatt, hogy forgalomképesek maradjanak. Ebben az évben 48 kocsinak kellene átesnie a J1-es felújításon, amely 1600 munkaórába telik, egy hónap alatt öt kocsival végeznének. Bár a BKV az Alstom-szerződés felmondása után úgy nyilatkozott, hogy azonnal megkezdik a régi metrókocsik felújításának előkészítését, a hárommilliárdos projekt még mindig nem kapott zöld utat.
Az anyagi korlátokon kívül más probléma is van a felújítással, a járműtelepen nincs elég vágány ehhez a javításhoz, kevés a szakember, az alkatrészek nagyon nehezen beszerezhetők, és nincs elég tartalék jármű sem, amellyel ki tudnák váltani a szerviz alatt lévőket. Felvetődött, hogy a felújítás idejére béreljenek szerelvényeket, de ehhez közbeszerzési eljárást kellene kiírni. A BKV a metrókocsik felújításán kívül közbeszerzést írt ki trolibuszok, illetve minden típusú autóbuszuk vázjavítási és vázszerkezeti felújítására is.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
A kormány minden eszközzel segítené a kedvenc cégeit, hogy Montenegróban is megrendelésekhez jussanak. A nagy kérdés: mindez mennyi adófizetői pénzbe kerül, és mennyi gazdasági haszna lesz.
A legjellemzőbb hiányosságok között az olajszivárgást, a nem megfelelő fékhatást, a gumiabroncsok és a futóműalkatrészek nem megfelelő állapotát jegyezték fel.
A városvezetés azt kérte a lakosságtól, maradjanak otthon.
A magyar kormányfő bojkottálja, hogy Ukrajna megkezdhesse a felvételi tárgyalásokat az EU-val, ám most éppen szövetségese, az amerikai elnök szólítja fel, hogy adja fel a vétót, ami meglehetősen váratlan.
A korábbi hírek szerint az amerikai elnök azt kérte, hogy a magyar kormányfő ne blokkolja tovább Ukrajna EU-csatlakozását.