Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az udmurtföldi gazdasági bíróság csődbejutottnak minősítette az IzsAvto autógyárat, megnyitotta ellene a csődeljárást, de a gyár hamarosan új életre kel -pénteki orosz lapok beszámolói szerint.
Az IzsAvto hitelezői január 17-én döntöttek a csődeljárás kezdeményezéséről. Az izsevszki autógyár 2009 májusában állt le, elbocsátotta dolgozói mintegy 90 százalékát, és szeptemberben csődöt jelentett. Tavaly márciusban 18 hónapos időszakra külső irányítás alá helyezték a gyárat, amely szeptember óta Vaz-2104 és Izs-2705 típusú autókat bocsát ki. A hitelezők követelése a céggel szembe 13,50 milliárd rubel. A legtöbbel - 8,253 milliárd rubellel az állami Szberbanknak tartozik.
A Szberbank tavaly december közepén az IzsAvto stratégiai partnerének az AvtoVAZ és a Hyunday-Kia közül az orosz konszernt választotta. Az AvtoVAZzal és annak egyik fő részvényesével, a Rosztehnologii állami korporációval december 17-én szándéknyilatkozatot írtak alá az IzsAvto hosszú távú korszerűsítéséről. "Az AvtoVAZ és a Renault-Nissan közös korszerűsítési programja új munkahelyeket teremt, és lehetővé teszi a szociális problémák megoldását Udmurtföldön" - mondta korábban Igor Komarov, az AvtoVAZ elnöke.
Az AvtoVAZ meg szándékozik vásárolni a Szberbanktól annak leányvállalatát, amely jelenleg az IzsAvtót irányítja, s a hírek szerint az üzletet márciusban zárják le. A tervek szerint 2011-ben már116 ezer autó gördülhet ki a gyárból, 2014-re a termelés elérheti a 300 ezer gépjárművet s ennek fele lesz Renault és Nissan. Az AvtoVAZ 3-4 év alatt mintegy hétmilliárd rubelt szándékozik befektetni az IzsAvto gyárba, s ehhez a Szberbank hétéves futamidővel hétmilliárd rubeles hitelt nyújt.
Az IzsAvtóban tavaly óta az AvtoVAZ klasszikusát, a VAZ-2104-et szerelik össze, a következő lépcsőben itt készül a Lada Szamara is, és 2013-14-től itt fogják összeszerelni a Renault-Nissan modelljeit, valamint az AvtoVAZ újdonságait. Az IzsAvto gyárban készültek egyebek között a Moszkvicsok 1966-tól, 2005-től Kiákat gyártottak ott.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.